پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی محقق داماد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محقق داماد گفت : به نظر بنده نمونه عینی تواضع، فروتنی، راستگویی، امانت، اخلاق و تقوا استاد احمد احمدی است. از این رو به طلاب و دانشجویان عزیز توصیه می‌کنم او را به عنوان یک الگوی نمونه و معلّم دلسوز سرلوحه خویش قرار داده و از سیره علمی و اخلاقی او تبعیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی محقق داماد، استاد دانشگاه شهید بهشتی، در مراسم نکوداشت حجت‌الاسلام والمسلمین استاد احمدی، با بیان اینکه بیش از 50 سال است که با او سابقه دوستی دارم، گفت: در این مدت حتی یک ترک اولی هم از ایشان ندیده‌ام. و خداوند را شاکرم که هم اکنون فرصتی ایجاد شده تا از مقام والای علمی او تقدیر کنیم.

وی افزود: یکی از آرزوهای طلاب و دانشجویانِ طالب علم آن است که در رشته‌ی مربوطه‌شان از وجود یک استاد متخلّق، باسواد و باتقوا بهرمند شده و از تجربیات علمی او نهایت استفاده را ببرند. و بنده این ویژگی‌ها را در وجود استاد احمدی می‌بینم، و هر شاگردی که در محضر او درس خوانده باشد، هم اکنون از اساتید و پژوهشگران نمونه کشور است.

استاد دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه دکتر احمدی در ادبیات عرب و ادبیات فارسی تخصص عمیقی دارد، اظهار داشت: او در عرصه‌های مختلف علمی همچون تفسیر، فلسفه، اخلاق و حکمت بسیار ممتاز می‌باشد، و این گنجینه علمی را از محضر استادی چون علامه طباطبایی به ارث برده و در دامن ایشان پرورش و تربیت یافته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین محقق داماد در پایان با انتقاد از ضعف اخلاق در بین طالبان علم و دین، گفت: یکی از دلایل ضعف اخلاق در محیط‌های علمی، عدم تبعیت از الگوهای نمونه‌ی علم، اخلاق و تقواست. و به نظر بنده نمونه عینی تواضع، فروتنی، راستگویی، امانت، اخلاق و تقوا استاد احمد احمدی است. از این رو به طلاب و دانشجویان عزیز توصیه می‌کنم او را به عنوان یک الگوی نمونه و معلّم دلسوز سرلوحه خویش قرار داده و از سیره علمی و اخلاقی او تبعیت کنند.

42/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha