سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
بانوان طلبه

حوزه/پژوهشگر حوزوی با تاکید بر لزوم نهادینه سازی اخلاق در بخش های مختلف جامعه، گفت: تقوای سیاسی نیاز مبرم جامعه امروز است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام ناصر صابری، در نشست اخلاقی با موضوع «جدا نبودن اخلاق از مباحث سیاسی»، در مدرسه علمیه الزهرا(س) فریدن، گفت: لفظ سیاست، بار معنایی دینی داشته، ولی امروزه تبدیل به واژه ای شده که نگاه دنیوی و مادی و بار منفی بر آن مترتب می شود در طول تاریخ نیز رایج بوده که از لفظ سیاست برای ویژگی های شیطانی استفاده می شده کما اینکه مولی علی(ع) در نهج البلاغه می فرمایند معاویه را سیاست مدار نخوانید.

وی ادامه داد: اگر در شکل گیری جریان های مختلف اجتماعی، فکری و اعتقادی در جامعه، محوریت تقوای سیاسی باشد، در یک مسیر صحیح و مستقیم قرار می گیرند، اما اگر سیاست زدگی متداول زمان امیرالمومنین(ع) باشد و جریان ها روی این قالب شکل بگیرند، نتیجه اش اصولگرایی، اصلاح طلبی می شود.

این کارشناس حوزوی با بیان اینکه برخی از افراد فقط سیاست را در نظر می گیرند و دیانت را رها کردند که این مسئله یک لطمه بزرگی است، افزود:  برخی نیز دیانت دارند، اما وارد عرصه سیاسی نمی شوند که این نیز زیان آور است، چرا که اگر افراد دیندار عرصه را خالی کنند، سیاست مداران غیر دینی زمام را به دست می گیرند و دیانت را نابود می کنند.

حجت الاسلام صابری در پایان خاطر نشان کرد: شما به عنوان یک مسلمان و شیعه دیندار باید سیاست مدار نیز باشید تا بتوانید دشمن را به خوبی بشناسید و بتوانید یک مدینه فاضله برپا کنید، چرا که اگر دشمن را به خوبی نشناسید، هر چه پادزهر علیه  دشمن درست می کنید، دشمن زهر تولید می کند، لذا باید با بصیرت و هوشیاری هر چه بیشتر بستر را برای ایجاد مدینه فاضله فراهم کنید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha