جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مرتضی دهشت

حوزه / خطیب حرم مطهر رضوی با بیان اینکه پایداری نظام اسلامی منوط به وحدت و همبستگی مسلمانان است، گفت: مکتب امام صادق(ع) محور وحدت و همبستگی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام مرتضی دهشت در سلسله سخنرانی های رواق امام خمینی(ره) در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی به تبیین موضوع وحدت از منظر قرآن و حدیث پرداخت و اظهار کرد: حضرت امام صادق (ع) شاگردانی از همه قومیت ها داشت و تقارن میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع) اهمیت موضوع وحدت را دو چندان می کند.

وی با بیان اینکه حفظ وحدت در جامعه پایداری اقتدار و عزت نظام را تضمین می کند، افزود: در شرایط کنونی مسلمانان باید با الگو گیری از پیامبر بزرگوار اسلام و حضرت امام صادق(ع) دین را به دنیا ترویج کنند.

حجت الاسلام دهشت با اشاره به اینکه امروز نظام جمهوری اسلامی ایران ام القری درجهان اسلام است، خاطر نشان کرد: دشمنان دین مبین اسلام در دنیای کنونی به دنبال تقویت شیعه انگلیسی و آمریکایی هستند و می خواهند با تفرقه اندازی و ایجاد اختلاف بین مسلمانان عزت، اقتدار، رافت اسلامی و اعتلای کلمه توحید را در جوامع اسلامی تضعیف کنند.

 وی با بیان اینکه همه پیامبران پرچمدار مهرورزی بوده اند اما پیامبر اسلام کامل کننده آن بود، گفت: مسلمانان باید با حفظ همدلی و همبستگی گره های کور و مشکلات بزرگ جامعه را حل کنند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اختلاف از سنت های پیامبر اسلام(ص) نیست، چون که حضرت رسول اکرم (ص) آمد تا همه را گرد کلمه توحید جمع کند، افزود: فلسفه وجود پیامبر اسلام (ص) کامل کردن زیبایی های اخلاقی در جامعه بود، چرا که جامعه با اختلاف به هیچ پیشرفتی دست پیدا نمی کند.

حجت الاسلام دهشت با اشاره به اینکه اسلام بر سه اصل توحید، نبوت، معاد استوار است و هر کس به این سه اصل معتقد باشد، مسلمان است، و اگر در مذهبش اعتقادات خاصی داشته باشد، این آراء مذهبی خارج از این اصول است،  افزود: وحدت همان اسلام است چرا که اسلام همان توحید است که مهمترین اصل اسلام است و مذهب در حقیقت وسیله تسهیل است و اصل واحد در همه مذاهب دین اسلام است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha