سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
گفتمان دینی

حوزه / کارشناس فرق و مذاهب اداره تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: مبنای وحدت در سیره نبوی تقوا است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام یحیی حسام، امروز  در گفتمان دینی وحدت در سیره نبی مکرم اسلام (ص) در جمع دانش آموزان اهل سنت و شیعه مانه و سملقان اظهار داشت: وجود مقدس حضرت رسول (ص) مایه رحمت و برکت برای تمام جهانیان در همه ابعاد است.

وی افزود: با توجه به آنکه سیره نبوی آیینه‌ای تمام نما از همه آن چیزی است که بشر برای سعادت و کمال نیاز دارد، امروز هم یکی از نیازهای اصلی جامعه اسلامی مسئله وحدت است که با الگو قرار دادن سیره نبوی محقق می شود.

کارشناس فرق و مذاهب اداره تبلیغات اسلامی مانه وسملقان، پیروی از سیره پیامبر اکرم (ص) را اصلی ترین راهکار برای ایجاد وحدت و برادری بین مسلمانان عنوان کرد.

وی گفت: رسول خدا (ص) تقوا را سنگ بنای وحدت قرار دادند چون اگر این سرمایه نباشد، منافع فردی و نفسانی گاهی بر همه زندگی انسان حاکم می‌شود و آن گاه وحدت محلی از اعراب ندارد و خودِ جمعی انسان‌ها گم شده و خودِ نفسانی اش تقویت می‌شود.

حجت الاسلام حسام همچنین با اشاره به تحولات منطقه نیز گفت: وحدت و اتحاد عامل و رمز پیروزی و موفقیت مسلمانان بر استکبار و دنیای غرب است و همه ملت های مسلمان برای تحقق این مهم باید پشتیبان همدیگر باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha