پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله کاشانی(ره)

حوزه/ خداوند متعال از ما می‌خواهد دینش را یاری دهیم و در مقابل به ما وعده داده است اگر در برابر دشمنان دینش ایستادگی کردیم و به فرامین او عمل کردیم، از راه‌های پنهانی ما را در این مسیر یاری خواهد کرد.

آیه:

خداوند متعال در قرآن می‌فرماید:

إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ محمد/7

 اگر خدا را ياری کنيد ، شما را ياری خواهد کرد و گام‌هایتان را استوار مى‏دارد

آینه:

حکایت؛ مرحوم آیت‌الله کاشانی در اواخر عمر خود به سبب پایبندی به اعتقادات خود، در مضیقه سختی قرار گرفت، مخالفت جبهه ملّی و طرفداران مصدّق با او از یکسو، ضدّیّت رژیم پهلوی از سوی دیگر، ایشان را کاملاً در انزوا قرار داده بود و مستأصل کرده بود، اما پا پس نکشید، در همین حال طرفداران دکتر مصدق اجرائیه گرفتند تا خانه ایشان را نیز تخلیه کنند.
ایشان نقل می‌کنند: در این فکر بودم چگونه این مبلغ را ادا کنم، در تحیّر به سر می‌بردم، ناگاه هنگام غروب درب منزل به صدا درآمد، درب را که گشودم دیدم حاج احمد خادم از طرف آیت‌الله بروجردی آمده و پاکتی برایم آورده است، آن را گرفتم، دیدم آقای بروجردی دوازده هزار و پانصد تومان پول برایم فرستاده و نامه مهرانگیزی نوشته است، به حاج احمد گفتم: قضیه چه بوده است؟ این پول برای چیست؟ گفت: آقا در کنار حوض وضو می‌گرفتند که یک‌دفعه به من دستور فرمودند: دوازده هزار تومان از آن کیسه مربوط به وجوهات، و پانصد تومان از کیسه اموال مخصوص خودشان بردارم و بعد فرمودند: این مبلغ را برای آقای کاشانی ببر.1

  1. با اقتباس و ویراست از کتاب داستان دوستان

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha