سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت الاسلام  سید جلال حسینی

حوزه / نشست راهکارهای تعامل حرم مطهر امام رضا(ع) با فعالان فرهنگی بین الملل به همت معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی و مدیریت امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی با حضور ۸۰ موسسه و فعال فرهنگی از سراسر جهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، در ابتدای این نشست معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، ضمن خیر مقدم به فعالان فرهنگی حوزه بین الملل، به تشریح برنامه های کمیسیون های این نشست پرداخت و عنوان کرد: برگزاری این مراسم در جوار مضجع شریف حضرت رضا(ع) یک میثاق ارزشمند و با برکت است.

حجت الاسلام  سید جلال حسینی، اظهار کرد:160 فعال، شخصیت و نخبه فرهنگی تاثیرگذار در حوزه بین الملل از سراسر جهان در این مرقد نورانی گرد هم آمده اند تا عهدی ببندند و مشمول الطاف بیکران حضرت رضا(ع) قرار گیرند.

وی با اشاره به هجمه های دشمنان علیه اسلام ناب، اظهار کرد: با عنایت به شاخصه هایی که حضرت علی بن موسی الرضا(ع) برای ما معرفی کرده اند، شرایط کنونی جهان و دنیای اسلام ایجاب می کند ما بیشتر به سمت و سوی انسجام، همگرایی و همسویی کشیده شویم.

وی با بیان اینکه عده ای در نشر و گسترش معارف الهی و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نقش آفرینی می کنند، افزود: به برکت نظام جمهوری اسلامی و مضجع منور امام هشتم(ع)، آستان مقدس رضوی این قابلیت را دارد که بتواند ملجأ و ستون اصلی این همگرایی باشد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، خاطرنشان کرد: با الهام از حکم مقام معظم رهبری، تولیت آستان قدس رضوی، به ظرفیت بی بدیل این آستان مقدس تاکید داشته اند و در این مکان مقدس، شاهد توفیقات و خدمات روزافزون بوده ایم.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به موضوعات کمیسیون های برگزار شده در این نشست عنوان کرد: این همایش در قالب چهار کمیسیون به بررسی «راهکارهای ایجاد شبکه حسینی ـ رضوی(ع)»، «راهکارهای گفت‌وگوی بین ادیان با نگاه به مناظرات امام رضا(ع)»، «راهکارهای شناساندن ظرفیت­های آستان قدس رضوی در حوزه بین‌الملل» و «راهکارهای ایجاد پشتیبانی مناسب برای علاقهمندان به شناخت اسلام و تازه مسلمانان(رهیافتگان)» می­پردازد و حاصل این کمیسیون­ها، سرفصل­های آستان قدس رضوی برای برنامهریزیهای آینده خواهد بود.

وی گفت: امیدواریم این همایش، بستر تدارک یک برنامه ریزی جامع برای حرکت عظیم فرهنگی را بیش از گذشته فراهم کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha