جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست سمنان

حوزه/ در تفاهمی بین حوزه علمیه سمنان و ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، راهکارهای ریشه کن کردن مواد مخدر در جامعه بررسی شد.

به گزارش خبر نگار خبرگزاری  «حوزه» از سمنان، در نشستی راهکارهای همکاری بین حوزه علمیه سمنان و دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان بررسی و سند تفاهم و همکاری امضاءشد تا بر اساس آن هرکدام از طرفین گام مثبتی را در راه ازبین بردن این معضل بزرگ اجتماعی بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی مهدی نژاد، مدیر حوزه علمیه طی این نشست گفت: یکی از معضلات مهم وبزرگ اجتماعی مواد مخدر است و جهت تبیین مضرات و آسیب های آن ضروری است که از پایین ترین سطح آموزشی که همان مدارس است، شروع کنیم.

وی در ادامه افزود:ما باید در مقابل تبلیغات دشمن که جوان و خانواده و جامعه را هدف گرفته است در ذهن جوان آگاهی و دانش لازم را ایجاد کنیم.

مدیرحوزه علمیه سمنان تاکید کرد: در جهت مبارزه با این معضل لزوم تبلیغ همه جانبه و رسانه ای کردن آثار مخرب و زیان بار حاصل از آن در جامعه بر روی افراد مبتلا می تواند اثر بخش باشد.

وی خاطر نشان کرد: از تمام ظرفیت حوزه جهت فرهنگ سازی در جامعه بهره خواهیم گرفت و اگر برنامه بازدید و کارگاه های موضوعی و در اختیار قرار گرفتن محصولات فرهنگی و توزیع آن در مدارس و مساجد، می تواند در راه رسیدن به هدف کمک کار باشد، حوزه و روحانیت آماده  همکاری است.

همتی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان هم در  این  نشست، از مواد مخدر به عنوان ام الفساد فساد یاد کرد و گفت:بیش از 60 درصد فسادها و تبهکاری ها ریشه در مواد مخدر دارد که 450 نوع از مواد مخدر تا کنون شناسایی شده است و متاسفانه 10 درصد از دانش آموزان دچار مشکل مصرف مواد بوده و 37درصد از افراد تحصیل کرده نیز با این معضل مواجه می باشند.

وی خاطرنشان کرد: تنها 15درصد از افراد مبتلا می توانند به دامن نشاط و سلامت جامعه باز گردند و ما خواستار کمک از سوی طلاب و حوزه های علمیه هستیم تاکاری جهادی در جهت مبارزه با این دشمن گریبانگیر جامعه انجام دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha