شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌‌الاسلام حسن خیری

حوزه/ جامعه شناس و عضو انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم یکی از مهم ترین راه های مقابله و کاهش آسیب های اجتماعی را مسجد محوری و تقویت جایگاه واقعی مساجد در محله ها و مناطق شهرها دانست.

حجت الاسلام و المسلمین حسن خیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: تجربه نشان داده در هر محله ای که مساجد آن نقش پررنگی در تعاملات میان اهالی دارد ، میزان آسیب ها و معضلات اجتماعی و فرهنگی به شدت کم است.

وی همچنین با تاکید بر لزوم محور قراردادن مساجد برای شناسایی و مقابله با آسیب های اجتماعی گفت: آن چه مسلم است این که به هر میزان که آسیب های اجتماعی در جامعه افزایش یابد به همان نسبت شاهد کاهش سرمایه اجتماعی خواهیم بود و به همین خاطر است که بحث مقابله با آسیب های اجتماعی تا به این حد مورد توجه و تاکید مقام معظم رهبری است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: بنده به شدت معتقدم چنانچه ما بتوانیم با محوریت مساجد و نقش آفرینی روحانیون فاضل و دغدغه مند به تحکیم رابطه اخوت و برادری ، تعمیق عقلانیت مبتنی بر معنویت در جامعه بپردازیم، طبعاً بسیاری از آسیب های اجتماعی کاهش پیدا می کند.

وی افزود: متاسفانه در سال های اخیر تا حدودی نقش مساجد و تکیه آحاد مردم بر مسجد کمرنگ شده است که باید با همه ابزارهای رسانه ای، فرهنگی و آموزشی این نقیصه و خلأ را جبران کنیم تا به این طریق به مقابله جدی با آسیب ها و معضلات اجتماعی بپردازیم و نتیجه مناسب را اخذ کنیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha