جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تقدير از فعالان نمايشگاه پژوهش خراسان رضوي

حوزه / معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان نسبت به قرار گرفتن چشم اندازهای مؤسسات و نهادهای حوزوی در قالب بزرگ تری به نام چشم انداز پژوهش نظام اسلامی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام علی جلائیان اکبرنیا، عصر امروز در مراسم تقدیر از غرفه داران، کادر اجرایی و فعالان حوزوی حاضر در هفدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی در مدرسه علميه عالي نواب، تتبّع و تعمّق را از شاخصه های اصلی فعالیت های پژوهشی عنوان کرد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان گفت: هر مؤسسه پژوهشی ممکن است برای خود چشم اندازی داشته باشد که این امر بسیار مطلوب مي باشد، اما قرار گرفتن آن در قالب بزرگ تری به نام چشم انداز پژوهش نظام اسلامی مسئله ضروری تر است.

وی افزود: مؤسسات حوزوی و مدارس علمیه در صورتی می توانند نقش مؤثری در ارتقای پژوهش های حوزوی داشته باشند که نگاه سیستمی و نظام مند به پژوهش را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.

معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان ضمن تقدیر از فعالیت های پژوهشی مدارس علمیه و نهادهای حوزوی، اظهار کرد: نگاه فردی و فعالیت های مستقل ممکن است تأثیرات مثبتی بر روند پژوهش های دینی داشته باشد، اما اگر نقش خود را در سیستم و نظام گسترده اسلامی درک کنیم و در پی تحقق آن باشیم، در واقع با سرعت بسیار بیشتری به سمت اهداف حرکت کرده ایم.

لزوم بازبيني در سبک ارائه پژوهش ها

حجت الاسلام جلائیان بازبینی در سبک ارائه فعالیت های پژوهشی را خواستار شد و گفت: اكنون در عصری زندگی می کنیم که کتاب و مجله پاسخگوی بسیاری از نیازهای علمی جامعه نیست و تغییرات محسوسی در ذائقه مخاطبین ایجاد شده است.

معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان در پایان سخنان خود سبک ارائه پژوهش ها را معیاری اساسی در موفقیت فعالیت های پژوهشی دانست و عنوان کرد: اگر قالب هایی مدیریت شده برای ارائه فعالیت های پژوهشی در فضای مجازی نداشته باشیم، چشم اندازهای پژوهشی ما محقق نخواهد شد.

در اين مراسم از فعالان و غرفه داران بخش حوزوي هفدهمين نمايشگاه پژوهش و فناوري خراسان رضوي كه در آذرماه در محل نمايشگاه بين المللي مشهد برگزار گرديد، تقدير شد.

یادآور می شود: هفدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی، آذرماه سال جاری با حضور نهادها، دانشگاه ها، مؤسسات، بنگاه ها، تولیدکنندگان، صنعتگران، تجار، بانک ها و موسسات اعتباری و با حضور ویژه ادارات و موسسات حوزوی، حوزه علمیه خراسان و برخی از مدارس علمیه، در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha