پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فضای مجازی

حجت الاسلام شریفی گفت: فضای مجازی، سفره ای است که دشمن برای جامعه و جوانان ما پهن کرده و مطالب این فضا کاملا هدفمند طراحی شده، بنابراین ما باید بدانیم در این باره چکار باید بکنیم و بخشی از این وظیفه به عهده طلاب و روحانیون و بخشی به عهده دولت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام محمد شریفی، امروز در همایش ائمه جماعات همدان، که در اداره کل تبلیغات اسلامی همدان استان، درباره جایگاه فضای مجازی در جامعه برگزار شد، گفت: امروز جامعه ما راه را گم کرده و تاریکی جهل و نادانی و شهوات، به جای نورانیت عقل و ایمان در جامعه سایه انداخته است.

وی با اشاره به آیات قرآنی افزود: خداوند رسالتی را بر دوش ما روحانیان و طلاب گذاشته و وظیفه هدایت و راهنمایی جامعه برای رهایی از این تاریکی ها و سوق یافتن به سمت نور و روشنایی، بر عهده ماست.

استاد مرکز تخصصی نماز ادامه داد: امروز یکی از بزرگترین تلاش های دشمن این است که اوقات فراغتی برای جوانان ما باقی نگذارد، زیرا اگر جوانان فراغتی برای فکر کردن پیدا کنند، به سمت نماز سوق پیدا خواهند کرد، این تلاش دشمنان هشداری به برای طلاب و روحانیان است، چرا که وظیفه آنان را سنگین تر می کند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، افزود: رهبر معظم انقلاب خطاب به روحانیان فرمودند، امروز فضای مجازی به قتلگاه جوانان بدل شده است و تاکید کردندکه، مردم عیال شما هستند، یعنی ما باید از دردمندی جامعه و خانواده ها احساس درد کنیم.

حجت الاسلام شریفی اضافه کرد: در9 ماهه اول امسال میزان طلاق2/9 درصد افزایش یافته و 17 درصد از کل طلاق های کشور به دلیل آثار مخرب فضای مجازی بر خانواده ها است. بر اساس آمار70 درصد از ایرانی ها از اینترنت استفاده می کنند و این یعنی همه جوانان ما در این فضای غبارآلود حضور دارند و متاسفانه امروز ما وظیفه خود را نسبت به فضای مجازی نمی دانیم.

استاد مرکز تخصصی نماز، افزود: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، حضور طلاب و روحانیان در فضای مجازی چند شرط دارد، یکی این است که ایمان کافی داشته باشیم و از همه مهمتر این است که بدانیم چکار می خواهیم بکنیم، امام متاسفانه ما نمی دانیم چکار می خواهیم بکنیم.

وی تاکید کرد: فضای مجازی، سفره ای است که دشمن برای جامعه و جوانان ما پهن کرده و مطالب این فضا کاملا هدفمند طراحی شده، بنابراین ما باید بدانیم در این باره چکار باید بکنیم و بخشی از این وظیفه به عهده طلاب و روحانیون و بخشی به عهده دولت است.

حجت الاسلام شریفی در پایان گفت: وضع فضای مجازی روز به روز تیره تر می شود و رهبر معظم انقلاب و همه مراجع بارها در این باره هشدار داده اند؛ آرزو می کنیم در کشور یک حرکت و خیزش برای جلوگیری از این جریان ایجاد شود و مطرح کردن اینترنت ملی از سوی رهبر معظم انقلاب نیز بر همین موضوع تاکید دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha