شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علی اصغر قائمی

حوزه / استاد حوزه یزد در جمع مدیران مدارس استان گفت: اساتید حوزه نقش مهمی در تربیت طلاب برعهده دارند که این امر باید مورد اهتمام بیشتری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، حجت الاسلام علی اصغر قائمی، امروز در جمع مدیران مدارس علمیه استان یزد، از تقوا به عنوان یکی از ویژگی های مدیر موفق اسلامی یاد کرد و  اظهارداشت: اگر طلاب مدیر مدرسه را انسانی متقی و وارسته ببینید ، خواه و ناخواه از او تاثیر می گیرند و او را الگویی مناسب برای زندگی خود انتخاب می کنند.

این استاد حوزه با بیان حدیثی از حضرت علی(ع)، الفت و محبت را لازمه یک مدیر اسلامی دانست و گفت: هرچه مدیران نسبت به طلاب مهربانی و محبت داشته باشند بی شک در آنها نفوذ بیشتری خواهند داشت.

وی در ادامه سخنان خود افزود: اگر محبت شما نسبت به طلاب مانند فرزندانتان باشد آنها نیز روحیه مضاعفی به واسطه محبت شما خواهند گرفت و اینکه شما می توانید با دلسوزی و رسیدگی به مشکلات طلاب، آنها را همگام و همراه خود سازید.

حجت الاسلام قائمی به خطر وابستگی در طلاب اشاره کرد و اذعان داشت: برخی از طلاب از ابتدای طلبگی با برخی از افراد سالیان سال در یک مدرسه مشغول به تحصیل می شوند و این امر، دوستی را در بین این افراد به وجود می آورد که مدت ها نیز به طول می انجامد. این دوستی چند ساله نباید به وابستگی افراد به یکدیگر منجر شود زیرا این وابستگی ممکن حتی پس از ازدواج، مشکلاتی را برایشان همراه داشته باشد، لذا برای جلوگیری از این اتفاق، بایستی ضررهای دوستی های افراطی برای طلاب بیان شود تا از بروز مشکلات وابستگی در امان باشند.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی از طلاب پس از گذشت چندین سال از طلبگی، به فکر رهایی و یا ایجاد شغل دومی برای خود می افتند که این امر ترس از آینده است که این فکر را در آنان به وجود می آورد، در این شرایط مدیران و اساتید باید نقش روحانیون در جامعه، اهمیت و برکات و این راه پر خیر و برکت را برایشان تبیین کنند تا انگیزه آنها برای ادامه راه پرفیض طلبگی افزایش یابد.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha