پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی

حوزه/ نباید مسئولی در این شرایط بیان کند که درهای کشور ما برای ارتباط با آمریکا باز است، چون این مباحث با رویکرد انقلابی سازگارنیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ، حضرت آیتالله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ذکر این مطلب که فرهنگ مهمترین بعد زندگی انسان است بیان کردند: فرهنگ مهمترین حرف را در چالشها و سازشها  میزند.

ایشان گفتند: پیامبران الهی همیشه دعوت خود را از فرهنگ آغاز کردند؛ ساختن فرهنگ صحیح از توصیههای اسلام است؛ خداوند کریم علاوه بر تعلیم کتاب، حکمت را نیز به مردم میآموزند و این وظیفه بر عهده پیامبر و پیشوایان دین است.

این مرجع تقلید اظهارکردند: وسعت کار هیچ وزارتخانهای همچون فرهنگ و ارشاد نیست و به همین دلیل باید رویکرد انقلابی را در این وزارت حاکم کنید.

ایشان با اشاره به گستردگی فعالیت های وزارت ارشاد اظهارکردند: فیلمها، کتب و مطبوعات و فضای مجازی که امروز دارای وسعت عظیم است و مباحث قرآنی از جمله وظایف این وزارتخانه به شمار میرود.

‌حضرت آیتالله نوری همدانی گفتند: یکی از موضوعات بسیار مهم، ارتباط با حوزه و علما است که وزارت ارشاد باید این ارتباط را روز به روز بیشتر کند.

ایشان یادآورشدند: همیشه همه دولت ها و حکومت ها به رسانه ها احتیاج دارند و باید به آن توجه کنند؛ مردم نیز از ما میخواهند مشکلات را به دولت منعکس کنیم؛ ما نیز بیان کرده ایم که مباحثی چون دیرکرد اقساط ربا و حرام است ولی این مشکل حل نمی شود.

معظم له بیان کردند: امروزه اجناس بسیاری در کشور تولید میشود که باید مثل دیگر کشورها کل قیمتها در کشور یکسان باشد؛ مطالبات ما از دولت همیشگی است، ولی مهم آن است که این توصیه ها عمل شود.

‌حضرت آیتالله نوری همدانی اظهارکردند: مسایلی چون کنسرتها در کشور برگزار می شود که با این شکل که در آن بد حجابی و اختلاط انجام شود با اسلام همخوانی ندارد؛ اسلام با تفریح مشکلی ندارد ولی با ضد ارزش مشکل دارد.

این مرجع تقلید بیان کردند: اسلام با هنر مشکل ندارد، بلکه هنر پرور است ؛خود قرآن و نهج البلاغه هنر است؛ اسلام از هنری دفاع می کند که با ارزش ها همخوانی داشته باشد.

معظم له در پایان یادآورشدند: نباید مسئولی در این شرایط بیان کند که درهای ما برای ارتباط با آمریکا باز است، چون این مباحث با رویکرد انقلابی سازگارنیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: شرایط حوزه رسانه و مطبوعات خوب است

سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این دیدار  با بیان این که حضور مسئولان دولت در بیوت مراجع برای کسب راهنمایی است گفت: در حوزه رسانه و مطبوعات شاهد شرایط خوب و به نسبت ایده آلی هستیم.

وی ادامه داد: در دولت دو حوزه امور مساجد و حوزه قرآن و عترت مورد توجه ویژه قرارگرفته و توجه به این حوزه بیشتر از گذشته خواهد بود.

وزیر ارشاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامه وزیر حج عربستان اظهار کرد: تیم پنج نفره ای به عربستان اعزام و شرایط هفت گانه ایران مبنی بر حفظ عزت و کرامت حجاج ایرانی و حقوق شهدای منا اعلام شده است.

صالحی امیری ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران تمایل به برقراری سفر حج دارد ولی این امر بستگی به موافقت عربستان با شرایط ایران است.

وی هم چنین گفت: انگیزه و باور قلبی ما حرکت در مسیر انقلاب، اسلام و رهبری معظم است.

در این دیدار لوحی منقش به اشعار سروده شده حضرت آیت الله نوری همدانی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمود IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
    0 0
    سلام وقت ان رسيده كه مراجع معظم تقليد با هماهنگي مسيولان نظام با صدور فتواي محكم و اجرايي جلوي اين سيستم فساد بانكي و ربا را بگيرند و مدم را از شر اين مفاسد رهايي دهند