پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی ابطحی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ابطحی با تاکید بر این که مسئول فرهنگی باید در عمل و رفتار الگو باشد، گفت: خودسازی کار اصلی مسئولین فرهنگی و طلاب و اساتید و مبلغان حوزه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی ابطحی، در نشست معاونان فرهنگی مدارس علمیه خواهران استان اصفهان،  گفت: خداوند بر ما منت نهاد و از میان انسان ها پیامبر و انبیاء را برای هدایت بشر فرستاد تا به آنها توحید و معاد و روز جزاء را یادآوری کند و پس از پیامبر(ص) نیز، امیرمومنان حضرت علی(ع) را جانشین ایشان قرار داد.

وی با بیان اینکه راه صحیح از طریق پیروی از انبیاء و اولیاء میسر شده و به خدا می رسد، گفت: پیامبر گرامی اسلام زمانی که حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین بعد از خود معرفی نمودند، فرمودند: «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ» یعنی دین با ولایت کامل می گردد و دین همراه با ولایت مورد رضایت پروردگار است.

حجت الاسلام والمسلمین ابطحی با تأکید بر اینکه ابتدا باید خود را بسازیم، چرا که با خودسازی می توان دیگران را تربیت و هدایت کرد، گفت: درس خواندن به تنهایی کافی نیست و اصل، عامل به علم بودن است .

وی با بیان اینکه معاون فرهنگی باید در رفتار و گفتار خود نمونه الگوی اسلامی باشد، خاطرنشان ساخت: یک مسئول فرهنگی باید الگوی فرهنگی با عمل و رفتار و گفتار باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان ابراز داشت: مسئولیت داشتن یعنی وظیفه داشتن در قبال کاری و اگر درست انجام نشود از انسان بازخواست خواهد شد و معاون فرهنگی نیز نوعی قبول مسئولیت است.

وی با تأکید بر اینکه علاوه بر آموزش، تربیت نیز باید در رأس کار قرار بگیرد، اظهار داشت: خودسازی کار اصلی مسئولین فرهنگی و طلاب و اساتید و مبلغان حوزه است.

حجت الاسلام و المسلمین ابطحی با تاکید بر اینکه علم مقدمه ایست که باید همراه با خودسازی باشد، تصریح کرد: ایجاد ادیان و فرقه های کاذب توسط برخی افراد از نشانه عدم تکامل و خودسازی است.

در ادامه این نشست، خانم صدیقه بهشتی، معاون فرهنگی مدیریت استان اصفهان نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: حضرت امیر(ع) می فرمایند: «فبَعَثَ فيهِم رُسُلَهُ و واتَرَ إلَيهِم أنبياءهُ ؛ لِيَستَأدُوهُم مِيثاقَ فِطرَتِهِ ، و يُذَكِّروهُم مَنسِيَّ نِعمَتِهِ ، و يَحتَجُّوا علَيهِم بالتَّبليغِ ، و يُثيروا لَهُم دَفائنَ العُقولِ ، و يُرُوهُم آياتِ المَقدِرَةِ/ پس [خداوند] رسولان خود را در ميان آنان برانگيخت و پيامبرانش را پياپى سوى ايشان فرستاد، تا از آنان بخواهند عهد الهى را كه در فطرتشان نهاده است، بگزارند و نعمت فراموش شده او را به يادشان آورند و با رساندن پيام الهى حجّت را بر آنان تمام كنند و گنجينه هاى خردهايشان را بيرون آورند و نشانه هاى قدرت [خدا] را به آنها نشان دهند».

وی گفت: معاون فرهنگی مدارس باید از فرازهای این حدیث به عنوان نقشه راه برای تربیت طلاب استفاده نمایند.

معاون فرهنگی مدیریت استان اصفهان شاخص های معاون فرهنگی موفق را داشتن دغدغه فرهنگی، ارتباط مؤثر با طلبه، داشتن ذهن خلاق، توانمندی و مدیریت زمان در امور اجرایی، شخصیت تلاش گر و دلسوز برای طلبه و جامعه عنوان کرد.

بهشتی در پایان به تشریح دستورالعمل های جدید معاونت فرهنگی مرکز پرداخت و به سؤالات شرکت کنندگان پاسخ داد .

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha