چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدمصباح عاملی-مدیر حوزه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که تدوین نظام جامع تبلیغی حوزه علمیه فعالیتی گسترده، کارشناسانه، علمی و زمانبر است، اظهار کرد: این برنامه جامع می تواند نقشی اساسی در انسجام و هماهنگی فعالیت های تبلیغی مختلف داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سیدمصباح عاملی در اولین نشست کميسیون تبلیغ شورای عالی حوزه علمیه خراسان، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد اهمیت نقش آفرینی حوزه انقلابی در پاسخگویی به نیازهای جامعه اسلامی و نیازمندی های بین المللی، گفت: امروز در میان وظایف متنوع و گسترده ای که حوزه علمیه بر عهده دارد، تبلیغ، ضروری ترین فعالیت است که خروجی سایر فعالیت های حوزه علمیه را اثربخش می کند.

وی، آینده پژوهی را یکی از ضرورتی ترین اقدامات پیش از تدوین نظام جامع تبلیغی دانست و افزود: کميسیون های تخصصی حوزه علمیه خراسان فضای خوبی برای ارائه طرح های پیشنهادی در خصوص سرعت بخشی و تسهیل روند تدوین برنامه های جامع فراهم آورده اند.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که تدوین نظام جامع تبلیغی حوزه علمیه فعالیتی گسترده، کارشناسانه، علمی و زمانبر است، اظهار کرد: این برنامه جامع می تواند نقشی اساسی در انسجام و هماهنگی فعالیت های تبلیغی مختلف داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی ضمن تأکید بر سرعت بخشیدن بر روند تدوین نظام جامع تبلیغی، عنوان کرد: نمی توان انتظار داشت فعالیت های تحولی تبلیغی ظرف کمتر از یک سال به نتیجه برسد، بنابراین نباید انتظارات برخی از افراد و گروه ها باعث عجله بیش از حد ما در تدوین برنامه جامع و انجام فعالیت های سطحی و ژورنالیستی شود.

وي، تدوین بسته جامع فعالیت های تبلیغی بالفعل برای پاسخگویی به نیازهای تبلیغی جامعه پیش از تکمیل مراحل تدوین نظام جامع تبلیغی را ضروری دانست و گفت: این برنامه می تواند فعالیت های متنوع و مختلف دستگاه های فعال در عرصه تبلیغی دین را هماهنگ و منسجم کرده و از موازی کاری جلوگیری کند.

مدیر حوزه علمیه خراسان اضافه کرد: برنامه های جامع تبلیغی را می توان با یک تقسیم کار خوب در میان نهادهای حوزوی به نتیجه مطلوب رساند و مانع فعالیت های تکراری و رقابت های منفی شد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در پایان با اشاره به موفقیت حوزه خراسان در اعزام مبلّغین جهادی برادر و خواهر به اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: حضور در فضاهای تبلیغی به دلیل فعالیت های گسترده فرق مختلف، گروه های ضد انقلاب، شیعیان انگلیسی و مبلّغان سایر ادیان باید با هماهنگی و انسجام کامل تحقق پذیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha