جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 406920
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
شیخ اسد عاصی

حوزه/ شیخ قبلان گفت: با درگذشت شیخ عاصی، برادری عزیز و دوستی بزرگ را از دست دادیم؛ چراکه ایشان از حامیان اعتدال و معتقدان به مقاومت در برابر تروریسم صهیونیستی و تکفیری بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در پی درگذشت شیخ اسد عاصی رئیس شورای اسلامی علوی لبنان، علمای و روحانیون این کشور درگذشت وی را تسلیت گفتند.

عمر خود را وقف خدمت به اسلام کرد

آیت الله قبلان نائب رئیس مجلس اعلای شیعی لبنان درگذشت شیخ عاصی را به تمام مسلمانان و مردم لبنان تسلیت گفت وی بیشتر عمر خود را در راه خدمت به دین و کشور سپری کرد و با جدیت و اخلاص برای حفظ اسلام و همزیستی میان مردم تلاش کرد.

شیخ قبلان افزود: با درگذشت شیخ عاصی برادری عزیز و دوستی بزرگ را از دست دادیم؛ چراکه ایشان از حامیان اعتدال و معتقدان به مقاومت در برابر تروریسم صهیونیستی و تکفیری برای حفظ لبنان بود.

برای تحقق همزیستی در لبنان تلاش کرد

جنبش امل لبنان نیز با صدور بیانیه ای درگذشت شیخ اسد عاصی را به مردم لبنان و طایفه علوی لبنان تسلیت گفت و وی را شیخ مؤمنی دانست که عمر خود را در راه دفاع از همزیستی مردم و ارتباط علویون لبنان با اقشار مختلف کشور صرف کرد.

جنبش امل افزود: یکی از ویژگی های بارز شیخ عاصی بهره مندی ایشان از اخلاق نیکو و شجاعت و جرات و ایمان و دفاع از حق و تلاش برای تحقق وحدت بود.

از حامیان وحدت در لبنان بود

آیت الله عفیف نابلسی نیز با انتشار بیانیه ای درگذشت شیخ عاصر را به تسلیت گفت. دراین پیام آمده:

با تاسف و اندوه فراوان و در نهایت ایمان و تسلیم در برابر خواست خداوند، خبر درگذشت شیخ اسد عاصی رئیس طایفه علوی لبنان را دریافت کردیم.

ایشان در طول زندگی خود تصویری زیبا و درخشان را از یک عالم و مبلغ و رهبر دینی و پدری هدایتگر و راهنما به نمایش گذاشت.

با درگذشت ایشان ما برادری عزیز را از دست دادیم که با رفتار و عملکرد خود نمایانگر تصویر صالحان بود.

خداوند او را مشمول رحمت گسترده خود بگرداند و با محمد و اهل بیت او علیهم السلام محشور گرداند.

پیام تسلیت مفتی طرابلس

شیخ مالک الشعار مفتی طرابلس نیز با صدور پیامی درگذشت شیخ عاصی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده: این مصیبت را به خاواده و دوستداران ایشان تسلیت می گویم و از خداوند می خواهم به آنها صبر و آرامش عنایت کند و توفیق ادامه دادن به راه ایشان را به بازماندگان عطا کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha