شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
روحانیون اهل سنت در حرم امام علی

حوزه/ شیخ هاور عباس الداوودی امام جماعت و خطیب مسجد اهل سنت "توزخورماتو" گفت: هدفمان از زیارت تجدید بیعت با امام علی (ع)و ائمه اطهار و اهل بیت رسول الله (ص) است و اینکه به همگی نشان دهیم که ما بر اساس پیمان برادری، همزیستی مسالمت آمیز، دوری از فرقه گرایی و تعصبات مذهبی در کنار هم زندگی می کنیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، جمعی از روحانیون دینی و رهبران اهل سنت عشایر عراق از شهر "توزخورماتو" از توابع استان صلاح الدین عراق به زیارت حرم مطهر امیر المؤمنین (ع) مشرف شدند و مورد استقبال مسئولین آستان مقدس علوی قرار گرفتند.

شیخ هاور عباس الداوودی امام جماعت و خطیب مسجد اهل سنت "توزخورماتو" گفت: ما روحانیون اهل سنت و رهبران عشایر برای زیارت حرم امام علی (ع) راهی نجف اشرف شدیم و هدفمان تجدید بیعت با امام علی (ع)و ائمه اطهار و اهل بیت رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم) است و اینکه به همگی نشان دهیم که ما بر اساس پیمان برادری، همزیستی مسالمت آمیز، دوری از فرقه گرایی و تعصبات مذهبی در کنار هم زندگی می کنیم.

وی افزود:ما این پیام را به جهانیان اعلام می کنیم که حرم امام علی (علیه السلام) و عتبات مقدسه مایه وحدت طایفه "توزخرماتو" بطور خاص و کل عراق بطور کلی است و اینکه  دین اسلام همه ما را به عنوان برادر در یک مسیر قرار می دهد و هیچ فرقی بین آن ها قائل نیست.

شیخ الداوودی با اشاره به اینکه دشمن ما یکی است و آن داعش تروریستی است که به روح اسلام، محبت و صلح ضربه می زند، تاکید کرد: ما به وحدت و همبستگی بسیار نیازمند هستیم و باید وحدت ملی خود را حفظ کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha