جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کتاب درباره فاطمه (س) می پرسند

حوزه/ کتاب "درباره فاطمه (س) می پرسند" (پاسخ به پرسش ها و شبهات پیرامون فاطمیه) به قلم اسماعیل کاظمی زرومی به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، کتاب یادشده پنجاه و یک پرسش و شبهه را به همراه پاسخ آن ها ارائه کرده است. نویسنده در اثر خود برای خنثی کردن توطئه ها و پاسخ گویی به شبهات دشمنان در حد توان کوشیده تا با بهره گیری از منابع شیعه و سنی به برخی از اتهامات، پرسش ها و شبهات مطرح شده پاسخ گوید و پرده از توطئه های شوم آنان به ویژه وهابیت بردارد.

در سؤال و شبهه سی و پنج این کتاب آمده است: چرا شما تا چند سال پیش از جریان شهادت (حضرت زهرا علیهاالسلام) بی خبر بودید و اکنون به یادتان آمده است؟

پاسخ: اولاً: جوینی از علمای اهل سنت و استاد مورد تأیید ذهبی از رسول اکرم صلی الله علیه وآله قضیه غصب حق فاطمه زهرا سلام الله علیها و شکستن پهلوی آن حضرت و سقط محسن و شهید نمودن آن بزرگوار را نقل می کند.

ثانیاً: حضرت علی علیه السلام به هنگام دفن فاطمه سلام الله علیها فرمود: «وَ سَتُنْبِئُكَ ابْنَتُكَ بِتَظَافُرِ أُمَّتِكَ عَلَى هَضْمِهَا فَأَحْفِهَا السُّؤَالَ» به زودی دخترت تو را آگاه خواهد ساخت که امت تو چگونه در ستمکاری بر او اجتماع کردند؛ از فاطمه بپرس. (الكافي، ج‏1، ص: 459)

ثالثاً: در بند هشت سخن امام حسن و امام حسین علیهماالسلام دربارۀ شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها سخن به میان آمده است.

.... سابعاً: شهرستانی از علمای اهل سنت می نویسد: عمر در روز بیعت به شکم فاطمه سلام الله علیها زد که منجر به سقط شدن نوزاد وی شد. عمر فریاد می زد: این خانه را با هر که در آن است به آتش بکشید و در خانه به جز علی و فاطمه و حسن و حسین کسی نبود. (الملل و النحل شهرستانی، ص 83.

ثامناً: ابن تیمیه حرانی قضیه هجوم به خانه فاطمه سلام الله علیها را قبول می کند ولی با توجه به عنادی که دارد به فکر توجیه آن برمی آید. (منهاج السنۀ، ج 4، ص 220.

چاپ دوم کتاب "درباره فاطمه (س) می پرسند" (پاسخ به پرسش ها و شبهات پیرامون فاطمیه) به قلم اسماعیل کاظمی زرومی در 288 صفحه و با قیمت: 16000 تومان منتشر شده است.

علاقمندان جهت تهیه کتاب به نشانی: قم، خیابان دورشهر، نبش کوچه 3، فروشگاه زمزم هدایت مراجعه کرده و یا با تلفن: 37730735-025 تماس بگیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha