جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اعزام مبلغان

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از شناسایی ۶۰ روستای مرزی آسیب خیز در استان و اعزام مبلغ به این روستاها خبرداد.

حجت الاسلام کاظم لطفیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، با اشاره به نقش اسلام در زندگی انسان، اظهار داشت: اگر آموزه ها قرآن را در زندگی پیاده کنیم، بسیاری از آسیب های اجتماعی برطرف می شود.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قران کریم دعوت به صبر کرده است، بیان کرد: متاسفانه امروز می بینیم که اعضا خانواده در برابر مشکلات صبر ندارند و همین امر سبب بروز آسیب های اجتماعی یکی پس از دیگری می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، عنوان داشت: از زمانی که بحث آسیب های اجتماعی توسط مقام معظم رهبری مطرح شد، سازمان تبلیغات برنامه های خود را در بخش های مختلف مسجد، هیئات، امور تبلیغی و قرآنی آغاز کرد.

وی، توجه ویژه به مساجد و هیئات حاشیه شهر را یکی از این برنامه ها عنوان کرد و گفت: برای کاهش آسیب های اجتماعی برای نخستین بار اعتبار ویژه ای برای مساجد و هیئات حاشیه شهر گذاشته شد و از آن ها خواستیم تا در حوزه آسیب های اجتماعی ورود پیدا کنند.

حجت الاسلام لطفیان با بیان اینکه اگر نقطه ای از حاشیه شهر نیاز به روحانی دارد، هزینه آن را تامین خواهیم کرد، بیان داشت: به موزات فعالیت حوزه برادران، طلاب خواهر نیز  فعال شده اند، چراکه کاری که خواهران در حوزه آسیب های اجتماعی می توانند انجام دهند برادران نمی توانند انجام دهند.

وی با اشاره به نقش روحانیون در امنیت مرزها خاطرنشان کرد: بالا بردن اعتقاد دینی در مرزها، نفوذ فرهنگی، اعتقادی را کاهش می دهد، از این رو 60 روستای آسیب پذیر در خراسان جنوبی برای اعزام روحانی و تبلیغ رسانی شناسایی شده است، که ان شاءالله با اعزام مبلغین آسیب های اجتماعی در این مناطق کمتر خواهد شد.

انتهای پیام//

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha