جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بر ادامه راه شهدا تاکید کرد و گفت: شهدا هیچ گاه نسبت به ارزش های الهی بی تفاوت نبودند و در حقیقت منادیان اراده و مجریان اراده الهی بودند و در اجرای فرامین الهی آرام و قرار نداشتند، لذا باید راه آنان همواره ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام  والمسلمین عبدالکریم عابدینی در  مراسم اولین سالگرد طلبه شهید مدافع حرم، حجت اسدی که عصر امروز و با حضور طلاب مدارس علمیه استان قزوین، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات و خانواده معظم شهدا در مسجد امام خمینی(ره) قزوین برگزارشد، اظهار داشت: خدای متعال در آیه ۱۶۹ سوره آل عمران می فرماید «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ/ هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏ اند مرده مپندار بلكه زنده‏ اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى ‏شوند».

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: شهدا به خدا و رسول گرامی اسلام(ص) ایمان داشته و هرچه از سوی خدای  تبارک و تعالی رسیده، مورد اجابت قرار داده اند و این دلیل بر زنده بودن آنان است. البته کسانی هم در این دنیا  زندگی می کنند که به ظاهر زنده هستند، ولی در حقیقت مرده اند و نسبت به مسائل کشور و احکام دینی بی تفاوت هستند.

وی، شهدا را مصداق مومن واقعی خواند و بیان داشت: مومنان حقیقی کسانی هستند که وقتی نام خدا به گوششان می رسد از درون به وجد می آیند و وقتی  آیات الهی را می شنوند، ایمان شان شعله ورتر می شود.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین، با بیان این که عطر شهدا به جامعه معنویت خاصی می بخشد، تصریح کرد: شهدا ظلم ستیزی را از مکتب سیدالشهدا(ع) آموختند و در مسیر دفاع از اسلام و قرآن جان خود را فدا کردند.

حجت الاسلام  والمسلمین عابدینی با انتقاد از کسانی که در جامعه به دنبال دین زدایی و بی بندوباری  هستند، ابراز کرد: متاسفانه عده ای دوست دارند که همیشه در جامعه بی بند و باری، ظلم، ربا، دزدی، بی عفتی، بی حیایی، لهو و لعب، و ... ترویج یابد؛ خدای متعال آنها را مرده خطاب نموده است.

وی ادامه داد: افرادی تلاش می کنند که در رسانه ها با قلم خود  نور خدای متعال را خاموش نمایند، ولی خداوند قادر و حکیم  تصمیم گرفته که  این نور را عالم گیر نماید.

امام جمعه قزوین بر ادامه راه شهدا تاکید کرد و گفت: شهدا هیچ گاه نسبت به  ارزش های الهی بی تفاوت نبودند و در حقیقت منادیان اراده و مجریان اراده الهی بودند و در اجرای فرامین الهی آرام و قرار نداشتند، لذا باید راه آنان همواره ادامه یابد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha