سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
هیئت اروپایی در حرم امام حسین

حوزه/ بار دومی است که به زیارت مشرف می شویم و از زیارت سیر نشده ایم. لحظاتی بعد از زیارت اول اشتیاقمان به این شهر مقدس بیشتر شده است و به کسانی که کربلا و عتبات مقدسه را زیارت نکرده اند، توصیه می کنیم بیایند و این لحظات زیبا و فضای روحانی و معنوی را درک کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، هیئتی متشکل از 86 نفر از کشورهای مختلف اروپا (هلند،آلمان،سوئد) به زیارت حرم مطهر امام حسین (ع) مشرف شدند و گفتند: بار دومی است که به زیارت مشرف می شویم و از زیارت سیر نشده ایم. لحظاتی بعد از زیارت اول اشتیاقمان به این شهر مقدس بیشتر شده است و به کسانی که کربلا و عتبات مقدسه را زیارت نکرده اند، توصیه می کنیم بیایند و این لحظات زیبا و فضای روحانی و معنوی را درک کنند.

احمد الیاس مهرزاد زائر آلمانی گفت: با سفر به کربلا علاوه بر اینکه به زیارت حرم مشرف شدم و با مومنین در برپایی نماز مشارکت کردم، بر ایمان و شناخت من نسبت به اصولی که امام حسین (ع) به خاطر آن به شهادت رسید افزود.

رسانه های دنیا زیارت های میلیونی در کربلا را بایکوت می کنند

وی ادامه داد: در کشور ما (آلمان) زمانی که تجمع یا رویداد عجیبی رخ دهد، رسانه ها کاملا آن را پوشش می دهند، اما تاسف می خورم برای کربلا که میلیون ها زائر را در خود جای می دهد به ویژه در موسم های خاص که افراد از کشورهای مختلف و از سرتاسر جهان برای زیارت می آیند، اما رسانه های بین المللی آن را پوشش نمی دهند و به آن نمی پردازند. نکته مهمی که می خواهم بگویم این است که تمام این جریانات و اوضاع کربلا را برای دوستان و آشنایان بازگو می کنم.

در حرم سیدالشهدا(ع) احساس آرامش و امنیت می کنیم

نیلا نادر پور گفت: نمی توانم احساسی را که به هنگام حضور در حرم و به ویژه در منطقه بین الحرمین به من دست می دهد توصیف کنم. هر بار که به زیارت حرم امام حسین و حضرت عباس (علیهما السلام) مشرف می شوم، یک احساس آرامش و امنیت به من دست می دهد و این احساس همیشه با من همراه است و از من جدا نمی شود؛ این باعث شد حرف های آشنایانم را به یاد بیاورم که بعد از بازگشت از زیارت کربلا احساسات خود را بیان می کردند اما من آنچه را که آن ها می گفتند را نمی فهمیدم تا الان که به کربلا آمدم و به زیارت مشرف شدم.

علی رضا نادر پور از شهر "بوخوم" آلمان گفت: از زیارت حرم خوشحال هستم و می خواهم ادامه داشته باشد و تکرار شود؛ چرا که من اینجا خلاف آنچه برای ما نقل می کردند، دیدم. رسانه ها اینگونه وانمود می کردند که عراق در وضعیت بسیار خطرناکی به سر می برد و پر از تروریست است و من مقداری از این مسئله ترس داشتم اما اکنون که آمدم و  حقیقت را دیدم، دوست دارم واقعیت عراق و مردم آن برای دوستان و آشنایان نقل کنم. ما در شهر "بوخوم" در دهه محرم مجالس دینی و عزاداری برپا می کنیم و امسال تعداد شرکت کنندگان در مجالس به بیش از 1700 نفر رسید و این چیزی است که به آن افتخار می کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha