جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عزداری امام جمعه اصفهان

حوزه/ کارشناس مذهبی با اشاره به این که دشمن به دنبال حیازدایی از جامعه ایرانی است، گفت: متاسفانه وقاحت(بی حیایی) امروزه سرو سامان و سازماندهی پیدا کرده و در جهان به مکتبی تحت عنوان مکتب شیطان پرستی تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام مهدی نیلی پور صبح امروز در مراسم عزاداری دفتر  امام جمعه اصفهان به مناسبت ایام فاطمیه (س) اظهار کرد: از رسول مکرم اسلام(ص) روایت است  که در اخرالزمان  امانت و حیا  دو فضیلتی است  که دچار آسیب می شود، بنابراین کسانی که متولی فرهنگ و دین مردم هستند باید براساس این پیش گویی نبی مکرم اسلام(ص) یقین داشته باشند یکی از مشکلاتی  که دشمنان برای ما به وجود می آورد ، ترویج بی حیایی است.

وی با بیان اینکه برنامه ریزان باید سنگرسازی و آمادگی برای مقابله با ترویج بی حیایی در جامعه  ایجاد کنند تصریح کرد: مسئولین بدانند  دشمن درصدد حیازدایی از جامعه اسلام یو نسل جوان است.

حجت الاسلام نیلی پور عنوان کرد:حیا طبق تعریفی از مرحوم نراقی در (جامع السعاده) به این معنا است  که انسان رعایت چارچوب و اصول  شرع، عرف و عقل را در هر کاری بکند،  وقاحت در معنای مخالف آن است، وقاحت می تواند در فرد، خانواده و جامعه  ایجاد شود .

وی بیان کرد: متاسفانه وقاحت امروزه یک سر و سامان و سازماندهی  پیدا کرده است  و در جهان به مکتبی تحت عنوان مکتب شیطان پرستی تبدیل شده است؛ مکتب شیطان پرستی  یک تفکر فقط ضد اسلامی نیست، بلکه ضد عرفی، ضد عقلی و ضد شرعی می باشد، بر این اساس در قرآن تاکید شده است که اطاعت شیطان  را نکنیم.

کارشناس دینی عنوان کرد: امام کاظم(ع)در روایتی  می فرماید، تمام عصار مکتب انبیا در یک کلمه بیان می شود، «اگر حیا نداری هرکاری می خواهی بکن» همچنین این امام شریف می فرماید حیازدایی و فقدان حیا از اصول بنی امیه است.

وی ادامه داد: بنی امیه برای استعمار و اسثمار  مردم زمانه خود  از راهبر استراتژی تضعیف حیا و ترویج بی حیایی درجامعه استفاده کردند، بنابراین مکتب علوی مظهر حیا و فقدان حیا جز مکتب اموی است.

حجت الاسلام نیلی پور افزود: اگر حیا در جامعه گرفته شود و از بین رود، یک آزادی به نام هرج و مرج شکل می گیرد، امروز به خاطر قحط حیا باید گریه کرد و هر کسی در خانواده به صورت فردی باید به مثابه یک سدی در مقابل سیل خروشان بی حیایی  باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha