جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله حسینی بوشهری در اتریش

حوزه/ آیت الله حسینی بوشهری گفت: معرفت، عمل کردن، شناخت موانع و برداشتن آن‌ها برای رسيدن به يک زندگی معنوی لازم است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، چهارمين و آخرین شب مراسم عزاداری و بزرگداشت ايام فاطميه در مرکز اسلامی امام علی(ع) وين با حضور دوستداران اهل بيت(ع) و سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری برگزار گرديد.

آيت الله حسينی بوشهری در ادامه موضوع “زندگی معنوی انسان در پرتو هدايت‌های قرآن و اهل بيت(ع)” اظهارداشت: همه انسان ها و حتی پيروان مکتب های مادی نيز به دنبال رسيدن به يک زندگی معنوی هستند؛ بنابراين برای رسيدن به زندگی معنوی تلاش جدی لازم و ضروريست. معرفت، عمل کردن، شناخت موانع و برداشتن آن از سر راه برای رسيدن انسان به يک زندگی معنوی لازم است.

* عناصر اثبات محبت و ارادت به پيامبر و ائمه اطهار(ع)

عضو شورای عالی حوزه با طرح پرسشی در خصوص “عناصر اثبات محبت و ارادت به پيامبر و ائمه اطهار(ع)” ادامه داد: اولين عنصر، با توجه به روايت معروف “من احبنا فليعمل بعملنا” این است که هر که ما را دوست می دارد، نگاه کند ما چگونه در زندگی عمل کرده ايم و طبق آن عمل نمايند، يعنی پيرو دستور پيامبر و ائمه اطهار(ع) باشد. دوم تولی و تبری، دوستی با دوستان خدا و اهل بيت(ع) و دشمنی با دشمنان خدا و اهل بيت(ع) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: عنصر سوم، محبت دوجانبه، بين پيروان و اهل بيت(ع) است، بدين معنا که ائمه اطهار(ع) دوستی انسان را تأييد نمايند. چهارم، آمرزش گناه است. و پنجم، محبت به اهل بيت(ع) زمينه ورود به بهشت را برای انسان فراهم می آورد.

در ادامه اين مراسم ذاکر اهل بيت (ع) حاج عباس حيدرزاده، به ذکر فضايل و مصائب حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت و مجلس با توسل به ساحت نورانی حضرت فاطمه زهرا(س) پايان پذيرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha