جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله العظمی جوادی آملی

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه نظام جاهلی در بخش اندیشه از علم و برهان محروم است و در بخش انگیزه بر اساس میل عمل می کند، گفتند: اگر طلبه مراقبت نکند، قداست خود را از دست می دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله جوادی آملی پیش از ظهر امروز در درس تفسیر قرآن کریم در بخشی از سخنان خود در شبستان سوم مسجد اعظم، اظهار داشتند: نظام جاهلی در بخش اندیشه از علم و برهان محروم است و در بخش انگیزه بر اساس میل عمل می کند.

ایشان با بیان اینکه در نظام جاهلی بت ها را ارباب می پندارند، تصریح کردند: اگر طلبه مراقبت نکند، قداست خود را از دست می دهد و گرفتار جاهلان می شود.

معظم له با اشاره به اینکه هیچ خطبه ای در نهج البلاغه به اندازه خطبه 186 امیرالمومنین(ع) معارف توحیدی به همراه ندارد، اظهار داشتند: حضرت می فرماید هرآنچه شناختنی است مخلوق است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه خون را باید با آب شست نه با خون، گفتند: معنای نظری را باید با مصداق مشاهده کرد، معنای نظری را با مفهوم بدیهی نمی توان شناخت؛ مفهوم اگر از حقیقت گرفته شده باشد، باید به سراغ منشا حقیقت رفت.

حضرت آیت الله جوادی آملی افزودند: ما خدایی را عبادت می کنیم که با اوصافش می شناسیم و با  اسماء معرفی شده است؛ خدا بسیط است، محدود نیست، لامتناهی است، جزء ندارد.

 

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha