جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
همایش توسعه مباحث فقه

حوزه/ به همت مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،اجلاسیه «توسعه مباحث فقه، نیازها و ضرورت ها» با حضور اساتید سطوح عالی و خارج حوزه های علمیه امشب در مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،اجلاسیه «توسعه مباحث فقه، نیازها و ضرورت ها» که با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه همراه بود، ابتداحجت الاسلام والمسلمین رحمانی دبیر این همایش با اشاره به اهمیت مساله توسعه فقه گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که در این زمینه وجود دارد آن است که چه کسی باید فقه را گسترش دهد؛ در این مسیر یکی از موضوعات مهم، توسعه فقه با استفاده از مبانی مکتب اهل بیت(ع) و با استفاده از تراث علمی و حوزوی است.

در ادامه حجت الاسلام، والمسلمین فرخ فال مدیر حوزه علمیه استان قم ورئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین، به تشریح مباحث مرتبط، اهمیت و جایگاه توسعه مباحث فقهی در حوزه علمیه پرداخت.

سخنران اصلی این مراسم نیز آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور بود که وی در سخنانی با اشاره به طبقه بندی خاص مباحث فقهی و نظری بر لزوم توسعه این مباحث با استفاده از مبانی فقه اهل بیت(ع) تاکید کرد.

گفتنی است: پس از پایان سخنان مدیر حوزه های علمیه، دو تن از پژوهشگران برتر و صاحبان مقاله مرتبط با توسعه مباحث فقه به ارایه این مقاله پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha