پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تأکید بر این که مساجد باید مظهر اتحاد مسلمانان در مقابل دشمنان اسلام باشند، گفت: امام جماعت باید در مسجد محوریت داشته باشد، نه اینکه به صرف یک نماز جماعت خواندن اکتفا کرده و پس از آن مسجد را ترک کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، شامگاه شنبه در همایش نکوداشت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان، اظهارداشت: مسجد از صدر اسلام کانون همه فعالیت‌ها بوده و جایی بالاتر از مسجد برای کارهای فرهنگی وجود ندارد.
امام جمعه اصفهان با اشاره به اهمیت عمران مساجد عنوان کرد: آنچه در قرآن تحت عنوان عمران و آبادی مساجد از آن یاد شده، به معنای عمران فرهنگی است که مهم‌ترین عامل آن حضور باشکوه مردم در مساجد است؛ از این رو خداوند متعال می‌فرماید مساجد باید به دست کسانی آباد شود که به خدا و روز قیامت ایمان دارند و از هیچ چیز جز خدا نمی‌هراسند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تاکید بر ضرورت همکاری هیئت امنا، امام جماعت و کانون‌های فرهنگی با یکدیگر تصریح کرد: همکاری در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و بها دادن به جوانان و نوجوانان، عامل پیشرفت کاری این مراکز و پویایی مساجد می شود.
رئیس شورای حوزه علمیه استان اصفهان افزود: در شرایط فعلی که دشمن با تمام قوا علیه اسلام و نظام اسلامی توطئه می‌کند، مساجد باید مظهر اتحاد باشند و در سایه این اتحاد به پیشرفت و ترقی علمی و دینی جامعه اسلامی بپردازند.
وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) پیرامون حرمت مسجد ابراز کرد: خرید و فروش، سر و صدای بلند و بیان حرف های بیهوده، از مصادیق بی حرمتی به مسجد است که مساجد و نمازگزاران باید از این مسائل پرهیز کنند.
آیت الله طباطبایی نژاد در تبیین وظایف ائمه جماعات اظهار کرد: امام جماعت باید در مسجد محوریت داشته باشد نه اینکه به صرف یک نماز جماعت خواندن اکتفا کند و پس از آن مسجد را ترک کند؛ براین اساس مردم موظف هستند اگر امام جماعتی کم کاری کرد به او تذکر دهند.
وی در رابطه با تعداد کانون‌های فرهنگی مساجد استان اشاره کرد: امروز تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان به یک هزار و 800 عدد رسیده است که بیش از یک‌دهم کل کشور را شامل می‌شود، اما در عین توجه به کمیت باید کیفیت را هم مد نظر قرار داد.
امام جمعه اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: امروز جوانان بیش از گذشته پایبند  مسائل و اعتقادات دینی هستند و این یک سرمایه عظیم است که باید آن‌را مغتنم شمرد و در این راستا مساجد، امام جماعت و کانون‌های فرهنگی باید بیشترین تلاش را داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha