جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید روح الله صدرالساداتی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صدرالساداتی با بیان این که رهبر معظم انقلاب بر لزوم مطالبه گری حقوق مردم تأکیدات فراوانی دارند، گفت: با گفتمان سازی می توان مطالبات و خواسته های مردم را به صورت مطلوب پاسخ داد.

حجت الاسلام والمسلمین سید روح الله صدرالساداتی در جلسه طلاب و فضلای استان هرمزگان مقیم حوزه علمیه قم که در مرکز آموزش بسیجیان آیت الله سعیدی قم برگزار شد، با اشاره به اینکه هم زمان شدن ولادت حضرت زهرا(س) با سال جدید مایه خیر و برکت است، گفت: مراسم هایی که برای عزا و شادی اهل بیت(ع) برپا می شود، نباید صرفاً ظاهرسازی باشد، بلکه باید مقدمه ای برای معرفت پیدا کردن به جایگاه والای ایشان باشد.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه معصومین(ع) قبل از ورود به دنیا در اوج کمال به سرمی برده اند، اظهار داشت: طبق روایات، معصومین(ع) آمده اند تا آنچه که از مراتب کمال دارند را به ما بیاموزند؛ به عبارت دیگر مواهبی را که خداوند به ایشان عطا کرده است را برای ما به ارمغان آورده اند.

وی ادامه داد: امام راحل نزدیک به سال نو در یکی از دیدارهای خود با جمعی از طلاب گفتند «یک سال از عمر ما گدشت، شما جوانان رو به پیری و ما پیران رو به مرگ پیش می رویم. در این یک سال تحصیلی، شما به حدود تحصیلات و اندوخته های علمی خود واقفید. می دانید چقدر  تحصیل کرده و تا چه اندازه پایه های علمی خود را بالا برده اید؛ لیکن راجع به تهذیب اخلاق، تحصیل آداب شرعیه، معارف الهیه و تزکیه نفس چه کردید و چه قدمی برداشتید؟ هیچ به فکر تهذیب و اصلاح خود بودید و در این زمینه برنامه ای داشتید؟ متأسفانه باید عرض کنم کار چشمگیری نکردید و در جهت اصلاح و تهذیب خود قدم قدم بلندی بر نداشتید».

حجت الاسلام والمسلمین صدرالساداتی با تأکید بر سخنان امام خمینی(ره) عنوان کرد: طلاب علوم دینی باید اعمال خود را محاسبه کنند و ببینند در طی یک سال آیا بر مدار ولایت حرکت کرده اند، اگر غیر از این بوده باشد تلاش کنند تا در مسیر ولایت قرار گیرند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت معنویت گرایی برای طلاب، بیان کرد: امام(ره) در بخش دیگری از سخنان خود در دیدار طلاب گفتند «البته تحصیل علم لازم است، منتها همان طور که در مسائل فقهی و اصولی زحمت می کشید، در راه اصلاح خود نیز کوشش کنید و هر قدمی که برای تحصیل علم بر می دارید، قدمی هم برای کوبیدن خواسته های نفسانی و تقویت قوای روحانی، کسب مکارم اخلاق، تحصیل معنویات و تقوا بردارید».

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان بر ضرورت مسؤولیت پذیری تأکید کردند، ابراز داشت: مسؤولان باید اعتماد مردم را با اقدام و عمل خالصانه خود جلب کنند نه اینکه صرفاً به ریاکاری و ظاهرسازی بپردازند؛ با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را سال اقدام و عمل نام نهادند در می یابیم تمامی سخنان ما باید به این سمت منتهی شود.

حجت الاسلام والمسلمین صدرالساداتی خاطرنشان کرد: مسئولان با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، برای جوانان دغدغه داشته باشند چراکه امروزه بر اساس آماری که شورای عالی فضای مجازی به ما داده است می توان گفت این عرصه هیچ حد و مرزی ندارد.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری به 10 الی 11 سفر خود به مناطق گوناگون در استان هرمزگان اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب بر لزوم مطالبه گری حقوق مردم تأکیدات فراوانی دارند و راهی که برای نیل به این مهم ترسیم  کردند «گفتمان سازی» است، به این معنا که برخی مسؤولان جریانی را راه اندازی کنند که مطالبات حکومت اسلامی و مردم روی زمین نماند و مسئولانی که خنثی عمل می کنند هنگام رویارویی با این جریان ناگزیر از حرکت در این مسیر باشند.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که در استان هرمزگان با آن رو به رو هستیم «توزیع ناعادلانه ثروت» بوده که بر مشکلات اقتصادی افزوده است؛ مسئولان در نظر داشته باشند که مردمان محروم ولی نعمتند چون آنها پاسداران حقیقی انقلاب اسلامی هستند و انقلاب را می فهمند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه حوزه های علمیه باید احساس مسئولیت داشته باشند، اظهار داشت: با توجه به اینکه سرمنشأ انقلاب اسلامی حوزه علمیه است ضرورت دارد طلاب علوم دینی به طور دسته جمعی راهکارها و پیشنهادات سازنده خود را مطرح کنند و با راه اندازی گفتمان، سعی در حل مشکلات جامعه داشته باشند.

وی با اشاره به آیه هفتم و هشتم سوره حشر که خداوند می فرماید «مَا أَفَاءَ اللَّهُ عَلَى رَسُولِهِ مِنْ أَهْلِ الْقُرَى فَلِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ وَلِذِي الْقُرْبَى وَالْيَتَامَى وَالْمَسَاكِينِ وَابْنِ السَّبِيلِ كَيْ لَا يَكُونَ دُولَةً بَيْنَ الْأَغْنِيَاءِ مِنْكُمْ وَمَا آتَاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ ـ لِلْفُقَرَاءِ الْمُهَاجِرِينَ الَّذِينَ أُخْرِجُوا مِنْ دِيَارِهِمْ وَأَمْوَالِهِمْ يَبْتَغُونَ فَضْلًا مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا وَيَنْصُرُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ أُولَئِكَ هُمُ الصَّادِقُونَ»، عنوان کرد: مواهب و امکانات نباید فقط میان اغنیا دست به دست شود بلکه باید به طور عادلانه و مساوی میان همه اقشار جامعه توزیع شود؛ همچنین باید با سرلوحه قرار دادن آیاتی که دلالت بر انفاق معنوی می کنند، در جامعه نعمت های فرهنگی را گسترش دهیم تا روحیه همگرایی و ایثار در استان هرمزگان شکل بگیرد تا حداقل رهبر معظم انقلاب نسبت به این استان دغدغه نداشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صدرالساداتی ادامه داد: دو دفتر که یکی در قم و دیگری در مرکز استان هرمزگان است، در حال تأسیس شدن است که دفتر قم تقریباً کامل شده و هدف از راه اندازی این دو دفتر ایجاد گفتمان سازی است که بیشتر با محوریت حرکت های مردمی اداره می شود که نمود فعالیت های آنها هم فرهنگی است و در این راستا از ظرفیت های نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و غیره نیز استفاده خواهد شد تا مطالبات مردم به مسؤولان رسانده شود.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رویکرد خبرگان در انتخابات سال آینده از نوع ملاک محوری است، بیان کرد: برخی جریان های نفوذی در کشور در تلاش هستند تا با ایجاد جریان های انحرافی مردم را از پرداختن به ملاک های معیار یک نامزد انتخاباتی دور کنند.

وی افزود: ملاک های یک نامزد انتخاباتی عبارت از احساس مسئولیت، اعتماد سازی، تحقق احکام اسلامی، تحقق حرکت های جهادی و حفظ عزت کشور در مقابل بیگانگان است.

حجت الاسلام والمسلمین صدرالساداتی استفاده از همه ظرفیت های دینی و فرهنگی را در راستای ایجاد فضای گفتمانی در جامعه ضروری دانست و گفت: با گفتمان سازی می توان مطالبات و خواسته های مردم را به صورت مطلوب به گوش مسؤولان رساند و نتایج قابل قبولی کسب کرد.

وی هر طلبه را یک رسانه قوی در ترویج دین و فرهنگ دینی برشمرد و ادامه داد: هر طلبه در سطح استان، شهر یا منطقه مخاطبان بسیاری دارد و می تواند از این ظرفیت در راستای ترویج دین به نحو احسن استفاده کند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: این که فضای فرهنگی جامعه دچار آسیب و مشکلات است، نشان می دهد که ما طلاب به صورت قوی وارد میدان نشده ایم و کم کاری داریم؛ از این رو برای حفظ نظام و انقلاب باید به صورت جهادی وارد میدان شده و استوارتر قدم برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha