پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام علی نعمت الهی- مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین

حوزه / حجت الاسلام نعمت اللهی گفت: از نظر قرآن کریم اگر سنت، عقیده و رفتاری که به ارث رسیده، دارای دلیل عقلی و یا نقلی معتبر بود، تبعیت از آن صحیح است و گرنه مصداق پیروی کورکورانه است.

حجت الاسلام علی نعمت اللهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، به موضوع چهارشنبه سوری اشاره کرد و اظهار داشت: سال هاست فرصتی که می توان از آن برای شاد بودن احیای سنت های کهن ایرانی و در کنار هم بودن استفاده کرد، در آتش می سوزد و بهای این فرصت سوزی را جوانان و نوجوانانی می دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: هر ساله در هفته پایانی  سال که  همه خانواده ها خوشحال به استقبال بهار مي روند و بی صبرانه  منتظر شروع سال جديدند، برای تعدای از خانواده ها يادآور خاطرات تلخ و دردناکی است که در مراسم چهارشنبه  سوری سال های قبل  آن ها را برای همیشه  داغدار کرده است.

وی ادامه داد: هرچند اقدامات تبلیغی كه در رسانه ها و توسط نیروهای انتظامی برای  كاهش خسارات ناشی از اين سنت جاهلی  انجام شده است، اما ريشه کنی اين قبيل ناهنجاری ها با كار عميق فرهنگی امكان پذير است.

حجت الاسلام نعمت الهییادآور شد: از نظر قرآن کریم اگر سنت، عقیده و رفتاری که به ارث رسیده، دارای دلیل عقلی و یا نقلی معتبر بود، تبعیت از آن صحیح است و اگر این گونه نبود مصداق پیروی کورکورانه است که هر انسان عاقلی خود و دیگران را از آن برحذر می دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha