جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یوسف متوسلیان

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه استان فارس، با تأکید بر این که حضرت فاطمه(س) حلقه وصل نبوت و امامت بود، به انتقاد از عدم توجه کافی صدا و سیما به تولید برنامه هایی با مضمون فاطمی پرداخت.

حجت الاسلام یوسف متوسلیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، با اشاره به فرارسیدن سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و با بیان این که مبلغان باید از این ایام استفاده های بیشتری ببرند، اظهار داشت: مبلغین باید در ایام با برکت میلاد با سعادت حضرت صدیقه طاهره(س)، از برکات وجودی این بزرگ بانوی عالم اسلام بیش از پیش برای مردم گفته و شخصیت حقیقی ایشان را تبیین کنند.

وی افزود: البته همزمان با سالروز میلاد حضرت زهرا(س)، امام خمینی(ره) نیز متولد شده اند، از این رو در سالروز تولد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نیز می توان بیش از پیش شخصیت این بزرگ مرد تاریخ معاصر را برای مردم تبیین و تأکید کرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان فارس، با تأکید بر این که حضرت فاطمه(س) حلقه وصل نبوت و امامت بود، گفت: وجود حضرت صدیقه طاهره(س) باید اسوه و الگوی همه مسلمانان و به ویژه همه زنان و دختران باشد؛ و البته مردان نیز باید با مطالعه زندگی بی بی دوعالم، چراغ راهی برای زندگی خود بیافروزند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که مبلغین با استفاده از این ایام مبارک و فرخنده، باید در شناساندن مقام و مرتبه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مردم فعال تر باشند، گفت: باید ضمن مطالعه ای دقیق در زندگانی این سلاله های پاک نبوی، از جنبه های مختلف زندگی ایشان اطلاعات کسب کرده و صحبتهای بیان شده علماء دین، چه شیعه و سنی را که در مقام و منزلت حضرت صدیقه طاهره(س) بیان شده را، ضمن مطالعه در اختیارمردم ولایت مدار محل تبلیغ خود قرار دهند.

حجت الاسلام متوسلیان افزود: معرفی اهل البیت(ع) خصوصا حضرت صدیقه طاهره(س) به دختران نوجوان و همچنین بیان احادیث و روایات مهم در باب مقام و مرتبه حضرت زهرا(س) آمده، می تواند برای نسل امروز بسیار راهگشا باشد.

وی با بیان این که همچنین بازگویی و تبیین نوع زندگانی حضرت زهرا(س) در زمان طفولیت می تواند برای نوجوانان مسلمان بسیار درس آموز باشد، تأکید کرد: حضرت زهرا(س) جلوه‌ای کامل از تمام کمالاتی است که یک زن در طول حیات خود ممکن است به آن درجه و مرتبه الهی نائل شود.

عضو شورای تبلیغ استان فارس در ادامه سخنان خود با بیان این که باید تولید محتواهای فرهنگی در خصوص سیره حضرت زهرا(س) صورت گیرد، گفت: جای فیلم و یا انمیشن و یا برنامه خاصی در صدا وسیما که مختص به حضرت زهرا(س) باشد و اسرار و اتفاقات تولد و زندگی حضرت فاطمه(س) را بازگو کند خالی است که البته بر طرف شدن این خلاء در برنامه های صدا و سیما، تلاش مسئولان امر را می طلبد.

حجت الاسلام متوسلیان تأکید کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان گوهر گران بهای عالم هستی، باید به نحو احسن به فرزندان مان معرفی و آنها را از سنین کودکی با سیره اهل بیت(ع) آشنا کنیم.

وی با اشاره مجدد به تقارن سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) و میلاد امام خمینی(ره) اظهار کرد: امام خمینی(ره) به عنوان یکی از فرزندان حضرت زهرا(س)، شخصیتی بود که قدرت و عظمت اسلام را به دنیا معرفی کرد.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان فارس افزود: انقلاب ما محکماتی دارد که از پایه های اصلی آن، وجود جایگاه و منزلت ولایت مطلقه فقیه است؛ این جایگاه رفیع، که برگرفته از دین مبین اسلام است به دستان مبارک پیامبر(ص) در جامعه جهانی نهادینه شده است.

حجت الاسلام متوسلیان در پایان سخنان خود، با اشاره به صحبت های امام خمینی(ره) در خصوص حضرت زهرا(س) و ضرورت شناساندن ویژگی یک بانوی کمال یافته، گفت: امام راحل در مورد حضرت فاطمه(س) می فرمایند: آن بزرگوار یک زن معمولی نبوده است؛ یک زن روحانی، یک زن ملکوتی، یک انسان به تمام معنا انسان؛ او موجودی ملکوتی است که در عالم به صورت انسان ظاهر شده است؛ زنی که تمام خاصه‌های انبیاء در اوست؛ زنی که اگر مرد بود، نبی و پیامبری به جای رسول الله(ص) بود؛ معنویات، جلوه‌های ملکوتی، جلوه‌های الهی، جلوه‌های جبروتی، همه در این موجود مجتمع است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha