دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 412172
۱۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۹
بقاع متبرکه

حوزه/ رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان قم گفت: طی ۱۴ روز از آغاز طرح آرامش بهاری، بیش از یک میلیون و ۶۵۰ هزار زائر به بقاع متبرکه این ناحیه مشرف شده‌اند.

حجت‌الاسلام یوسف احمدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به عملکرد اوقاف ناحیه یک شهرستان قم طی روزهای گذشته از طرح آرامش بهاری اظهارداشت: بر این اساس تا پایان نهمین روز فروردین ماه امسال، بیش از یک میلیون و 650 هزار نفر از شهروندان و زائران نوروزی به زیارت بقاع متبرکه این ناحیه مشرف شده‌اند.

وی افزود: تعداد شرکت‌کنندگان در نمازهای جماعت صبح بقاع متبرکه، 22 هزار و 500 نفر، شرکت‌کنندگان نمازهای ظهر و عصر 105 هزار و 650 نفر و نمازهای جماعت مغرب و عشاء 190 هزار نفر بوده‌اند.

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان قم با بیان اینکه در این مدت یعنی از 26 اسفند سال گذشته تا پایان نهمین روز فروردین ماه، 100 هزار نفر از گردشگران نوروزی و شهروندان قمی در مراسم ادعیه بقاع این ناحیه شرکت کرده‌اند گفت: همچنین تعداد شرکت‌کنندگان در سایر مراسم مذهبی هم طی مدت یاد شده 150 هزار نفر بوده است.

وی ادامه داد: طرح آرامش بهاری با برپایی چندین خیمه معرفت در سطوح مختلف در سطح ناحیه یک اوقاف شهرستان قم اجرایی شده که از آن جمله می‌توان به خیمه‌های 6 غرفه‌ای مسجد اهل بیت(ع)، مزار شیخان، حرم مطهر و کوه خضر نبی(ع)، خیمه‌های سه غرفه‌ای حرم‌های مطهر موسی مبرقع(ع)، و علی بن جعفر(ع)، و خیمه‌های دو و یک غرفه‌ای آستان مقدس امامزادگان سید علی(ع)، جعفر غریب(ع)، جمال غریب(ع)، احمد بن قاسم(ع)، احمد(ع)، سکینه خاتون(س) و پنج امامزاده اشاره کرد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha