سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 412494
۱۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
تصاویر/ کارگاه تخصصی غدیرپژوهی

حوزه/ مدیر همکاری های معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم به تشریح برنامه های دوره کارگاهی غدیر پژوهی پرداخت.

حجت‎الاسلام  جلیلی در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه» گفت: کارگاه تخصصی غدیرپژوهشی امروز با حضور طلاب و اساتید حوزه علمیه در مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد.

وی افزود: در این دوره آموزشی که با همکاری معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان قم  و موسسه غدیر پژوهشی و بنیاد بین المللی غدیر برگزار شد، مباحثی با موضوع شیوه های اثبات مکتب ولایت بر اساس بر اساس منابع معتبر شیعه و اهل سنت طرح شد.

مدیر همکاری های معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان قم بیان کرد: امروز 550 نفر در این کارگاه آموزشی حضور یافتند؛ این کارگاه از ساعت 8 صبح آغاز شد که در سه جلسه تا ظهر، مباحث علمی پیرامون موضوع مطروحه بیان شد.

وی گفت: این دوره که در واقع دوره تربیت استاد مباحث غدیر است، ده جلسه به طول می انجامد که هر هفته در سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته، مباحث بیان می شود؛ سطح اول این دوره ده جلسه به طول می انجامد.

حجت الاسلام جلیلی اظهارکرد: در این کارگاه ها ضمن بیان مباحث، جزوات به طلاب ارایه می شود و یک سری فعالیت های علمی و تحقیقاتی و پژوهشی به طلاب محول می شود که آنها می توانند از رهگذار بیان مباحث و تحقیق و پژوهش های کامل، روند آموزشی خود را تکمیل کنند و در مباحث غدیر به یک استاد کامل مبدل شوند.

وی گفت: بنا داریم این دوره را که با حضور اساتید مجرب حوزه و به شکل دقیق درسنامه ای ارایه می شود تا پیش از ماه مبارک رمضان به اتمام برسانیم؛ حضور صدها طلبه ای که می توانند در عرصه شبهات مرتبط به غدیر صاحب نظر و پاسخگو باشند پشتوانه خوبی برای حوزه های علمیه ایجاد خواهد کرد ولی قطعا این مسیر ادامه خواهد یافت.

مدیر همکاری های معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان قم اظهارکرد: اولین استادی که به طرح مباحث پرداخت، استاد حجت الاسلام والمسلمین شاه آبادی بود و جلسه بعد با حضور استاد موسوی برگزار شد که مباحث پیرامون جغرافیای غدیر و مستندات جغرافیایی و تاریخی غدیر عرضه شد.

وی گفت: پس از ارایه مباحث، جلسه به شکل سوال و پاسخ ادامه یافت و اساتید حاضر در این کارگاه به تک تک سوالاتی که پیرامون تاریخ و جغرافیای مستند غدیر مطرح شده بود پاسخ دادند.

حجت الاسلام جلیلی اظهارکرد: جلسه بعدی این که هفته آینده بود به دلیل ایام اعتکاف تعطیل است و این جلسات از هفته آینده آن پیگیری خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha