پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
علی اصغر جعفری واثق کارشناس مسایل آموزشی حوزه علمیه همدان

حوزه/ حجت الاسلام جعفری واثق از برگزاری مسابقات علمی، با شرکت طلاب مدارس استان، در ۳۱ فروردین ماه خبر داد.

حجت الاسلام علی اصغر جعفری واثق کارشناس مسایل آموزشی حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبر نگار خبرگزاری «حوزه» در همدان از برگزاری مسابقات علمی مرحله استانی به صورت متمرکز در تمامی مدارس استان در 31 فروردین ماه سال جاری خبر داد.

وی در ادامه افزود: برای آشنایی طلاب با نحوه سؤال ها و آزمون، مدارس علمیه همدان بصورت آزمایشی امتحاناتی را تحت عنوان مرحله داخلی و آموزشی در بین طلاب دارای شرایط برگزار کرده اند.

کارشناس آموزش حوزه علمیه همدان با بیان اینکه این آزمون برای ایجاد رقابت بیشتر در بین طلاب کل استان به صورت استانی برگزار می شود اظهار داشت: در سالهای گذشته رقابت بین طلاب مدارس وجود نداشت و به صورت مدرسه ای رقابت انجام می شد.

وی در ادامه افزود: برای نزدیک شدن رقابت طلاب و بالا رفتن سطح علمی مدارس مسابقات به صورت استانی برگزار می شود و این احتمال وجود دارد که یک مدرسه در استان ممتاز بیشتری داشته و رتبه علمی بالاتری را داشته باشد.

حجت الاسلام جعفری واثق تصریح کرد: این امتحانات از مواد درسی تمامی پایه های تحصیلی گرفته می شود و طلابی که یک پایه را گذرانده اند می توانند در مسابقات علمی شرکت کنند. البته طلابی که درس ناقصی دارند نمی توانند در این آزمون شرکت نمایند.

کارشناس آموزش حوزه علمیه همدان با اشاره به مواد امتحانات علمی، خاطرنشان کرد: مواد درسی طلاب پایه اول و دوم فقط در مرحله استانی بوده و طلاب پایه سوم، چهارم و پنجم از مواد درسی پایه سوم  و  همچنین طلاب پایه ششم و هفتم و هشتم از دروس پایه ششم و طلاب پایه هشتم و نهم از دروس پایه هشتم و طلاب پایه دهم از محدوده دروس پایه دهم امتحان گرفته می شود.

وی در ادامه گفت: از ممتازین طلاب پایه یکم و دوم فقط در مدیریت استانی تقدیر به عمل می آید و طلاب ممتاز در دیگر پایه ها نیز در صورت کسب امتیازات لازم به رقابت های کشوری اعزام خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: برگزیدگان استانی مجاز به شرکت در مرحله کشوری از میان افرادی که حد اقل 60درصد امتیاز در کل آزمون را کسب کرده انتخاب می شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha