یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
تصاویر/ آزمون ورودی حوزه های علمیه

حوزه/ قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها در جمع داوطلبان ورود به حوزه تاکید کرد: امروز بهترین شرایط برای حضور و فعالیت حوزویان در عرصه هدایت گری در سراسر جهان فراهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری، صبح امروز درمراسم آزمون ورودی حوزه های علمیه درمسجد امام حسن عسکری(ع) قم ، با اشاره به برکات ماه رجب گفت: نگاه مسئولانه به دستورات دین و همچنین تلاش در جهت فراگیری علوم الهی و تعلیم آن به بندگان خدا و خودسازی و جامعه سازی از جمله عوامل مهمی است که شرکت کنندگان در این آزمون ورود به حوزه را به این کار واداشته است.

وی افزود: خرسندیم که امروز نوجوانان و جوانان علاقه مند به درک کمالات الهی و اخلاقی گام در این مسیر گذارده اند و امیدواریم گام های بعدی را نیز با نشاط و علاقه و حس مسئولیت پذیری بیشتر بردارند و موفقیت های فراوانی را در عرصه درس و بحث و تبلیغ و تدریس و... داشته باشند.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها اظهارکرد: مهمترین ویژگی که حوزه را نسبت به سایر مراکز آموزشی متمایز می کند، آن است که حوزه بستری امن و معنوی برای رشد کمالات اخلاقی، الهی و تهذیب و خودسازی نفس و هدایت جامعه را فراهم می کند؛ این درحالی است که مراکز آموزشی دیگر صرفا به بیان مطالبی در رشته های خاص علمی بسنده می کنند.

وی گفت: افرادی که در حوزه حضور می یابند افق روی خود را مسئولانه ترسیم کرده اند و به دنبال ارتقا و گسترش دین خدا بر روی زمین هستند و آنچه آنها را خرسند می کند، جلب رضایت الهی و هدایت بندگان خداست؛ وظیفه حوزویان در برابر خدا و پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) و دین الهی کاملا روشن است.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری اظهارکرد: عالمان هستند که معارف و احکام الهی را برای مردم بیان می کنند و زمینه ارتقا و رشد معنوی جامعه را به اشکال مختلف فراهم می سازند؛ این حجم از وظایف الهی که بر دوش روحانیون است، باعث می شود که آنها با اتصال به خدا و توکل و توسل به حضرات معصومین(ع) در این مسیر ثابت قدم باشند.

وی گفت: با توجه به شرایط جدید در عرصه هدایت گری دینی، فرهنگی،‌سیاسی و خدمات اجتماعی امروز زمینه فعالیت و حضور فعال روحانیون و مبلغان بیش از هر زمان دیگری وجود دارد؛ خوشبختانه امروزه زمینه فعالیت و حضور عالمان در عرصه های مختلف در سراسر جهان فراهم است.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری اظهارکرد: امروزه زمینه فعالیت عالمان دین در کرسی های شیعه شناسی در دانشگاه های سراسر جهان وجود دارد تا معارف ناب دین مبین اسلام و مذهب تشیع را به بهترین شکل به دنیا عرضه کنند.

وی گفت: تشیع که همان اسلام ناب محمدی(ص) است، موجب ایجاد انقلاب اسلامی به عنوان بزرگترین تحول سیاسی مذهبی جهان و همچنین بیداری اسلامی است و علما و روحانیون وظیفه دارند مبانی این تفکر ناب الهی را به دنیا معرفی کنند.

قائم مقام حوزه های علمیه  اظهارکرد: مجاهدان دین الهی به عنوان الگوهای اخلاقی و علمی در عرصه های مختلف حضور پیدا می کنند و به کسانی که در تشخیص راه دچار مشکل شده اند یاری می رسانند؛ قطعا این مسیر دشوار با عنایات حضرت حق و توجه و توسل به خداوند و پیامبر و اهل بیت(ع) با بهترین شکل ممکن طی خواهد شد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha