پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام زمان(عج)

حوزه/ در زيارت آل ياسين واقعيت معنوي امام عصر(عج) نهفته است و اگر با دقت بيشتري بدان نظر كنيم و امام(ع) را با صفات خاصه حضرتش بخوانيم، به ما پاسخ خواهند داد.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از شیراز، خانم رنجبران در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهراء(س) استان فارس، زيارت آل ياسين را از توقيعات بسيار معروفي دانست كه در اواخر غيبت صغري امام عصر(عج) به ثبت رسيده، گفت: زيارت آل ياسين از جمله زيارات معروفي است كه توسط يكي از ناقلين و واسطين امام عصر(عج)در اواخر غيبت صغري به جاي مانده كه شرح آن مختص به دسترسي به امام زمان(عج) مي باشد.

این محقق حوزوی، درهاي معرفتي در عصر غيبت را براي محبان و دوستداران امام عصر(عج) مفتوح دانست و تصريح كرد: با اينكه در دوران غيبت كبري به سر مي بريم و دسترسي مستقيم به امام(ع) نداريم، اما كساني كه در پي رسيدن به سعادت و قرب الهي و همچنين ديدار امام زمان(عج)هستند بايد غبار از دل پاك كنند و دست نياز دراز كرده و باب الله را بكوبند، چرا كه اگر به ريسمان ديگري چنگ بزنند، چيزي جز خسران و ضرر نصيبشان نخواهد شد.

وي، شرط ظهور امام زمان(عج) را امام خواهي و دراز كردن دست به نشانه تقاضا دانست و گفت: تا زماني كه غرور خود را از ميان نبرده و از امام زمان(عج) تقاضاي ياري نكنيم و امام(ع) را صدا نزنيم، ايشان به ياري ما نمي آيند، چرا كه يكي از دلايل اصلي غيبت امام زمان(عج) وجود منيت و غرور است.

اين مدرس حوزه خواهران  ادامه داد: امام زمان(عج) در زيارت آل ياسين راه هاي دسترسي و ملاقات با وجود مبارك و پربركت خود را بيان مي كند، چراكه در این زيارت واقعيت معنوي امام عصر(عج) نهفته است و اگر با دقت بيشتري بدان نظر كنيم و امام(ع) را با صفات خاصه حضرتش بخوانيم، به ما پاسخ خواهند داد.

رنجبران، زيارت آل ياسين را هديه ايي از جانب امام مهدي(عج) دانست و ادامه داد: زماني كه كمبود امام(ع) را احساس كرديم مي توانيم اين زيارت را تحت هر شرايطي و در هرمكاني بخوانيم تا بين ما و امام عصر(عج) پيوندي برقرار شود، چراكه اين زيارت در مواقع ضروري كه مومنين به حضور امام(ع) احتياج دارند، مي تواند راهگشا باشد.

٣١٣/٤٣

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha