شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شهید صدر

حوزه/ مراسم بزرگداشت شهید صدر با حضور طلاب و اساتید در موسسه آموزش عالی بنت الهدی در قم برگزارشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در این مراسم حجت الاسلام سید هاشم حیدری با اشاره به بعد شخصیتی شهید صدر ابراز داشت: خواندن و قرائت فکر شهید صدر در حوزه های علمیه یک امر بسیار مهمی است چرا که ایشان یکی از نوابغ حوزه های علمیه بودند .

وی در ادامه تصریح کرد: دغدغه اول شهید صدر اجرای نظام اسلامی بود؛ چرا که مقدمه اقتصاد اسلامی تحقق نظام اسلامی است و همواره یک کشور لائیک و  بدور از اسلام ،اقتصاد اسلامی در آن رشد و نمو پیدا نخواهد کرد و معاملات مشروع در نظام ناسالم محقق نخواهد شد.

حجت الاسلام سید هاشم حیدری گفت: شهید صدر اهل عمل و اندیشه بودند و هنر ایشان این بود که دو امر را یکجا در خود داشتند و این خیلی در زندگی و حیات شهید صدر مهم بود ولی متاسفانه ما امروز این نیاز را حوزه های علمیه احساس می کنیم.

این محقق حوزوی در ادامه گفت: باید کمی تامل کنیم که بطور مثال ما اگر هزار ها طلبه داریم چه تعداد از این ها اهل عمل و شهادت هستند و همچون شهید صدر و دیگر علما هستند، لذا وظیفه ما تاسی و اقتدا به علمایی همچون شهید صدر می باشند که در عمل و حرف یکسان هستند.

وی با اشاره به وظیفه هر مسلمان در مقابل جامعه اسلامی ابراز داشت: هر فرد مسلمان در مقابل نظام مقدس اسلامی دارای وظیفه ای است، چرا که تاریخ اسلام سالها به دنبال تشکیل چنین نظام اسلامی بود، لذا مهمترین سوال شرعی دینی در مقابله همه مسلمانان این است که در مقابل این نظام اسلامی چکار کرده ایم و چه وظیفه ای داریم.

سید هاشم حیدری در پایان خاطر نشان ساخت: مهمترین وظیفه ما در عصر حاضر، شناخت چهار امر حق، باطل، امتحان و تکلیف است که هر کدام دارای مطالب زیادی در خود دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha