جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی کارگر -اداره کل تبلیغات یزد

حوزه / معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد، از برگزاری سوگواره استانی شعر و نوحه« سفینه» در استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام علی کارگر در جمع خبرنگاران، با اشاره به ارادت مردم استان یزد به خاندان عصمت و طهارت به ویژه امام حسین(ع) و اصحابش گفت: عزاداری مردم استان یزد در ماه محرم و صفر الگویی برای سایر استان‌های کشور است تا جایی که این عزاداری مورد توجه مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد، تصریح کرد: پخش عزاداری هیات استان یزد در ایام محرم و صفر از شبکه‌های ملی و حتی بین المللی و حضور گردشگران از سایر کشورهای جهت حضور در این مراسم‌ها گواهی دیگر بر اثرگذاری و جذابیت عزاداری مردم استان یزد است.

وی با اشاره به سبک عزاداری در هیات استان یزد افزود: نوحه‌ها، مرثیه‌ها و سبک‌های هیات استان در سوگ سالار و سرور شهیدان توانسته است نقش بسزایی را در جذب مخاطب به این مراسم‌ها داشته باشد.

حجت الاسلام کارگر افزود: بر همین اساس اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد در راستای رسالت خود و در جهت محتوا بخشی به اشعار و نوحه‌های هیات مذهبی و جلو گیری از برخی آسیب‌های احتمالی در حوزه اشعار و سبک‌های عزاداری برگزاری سوگواره استانی شعر و نوحه را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد تصریح کرد: این سوگواره استانی با عنوان «سفینه» با همکاری حوزه هنری و کانون مداحان و شعرای آیینی استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام کارگر تصریح کرد: این سوگواره در دو بخش شعر و نوحه و در موضوعات اربعین حسینی اجتماعی به سوی ظهور، شهدای مدافع حرم، جلوه‌های قرآنی در کربلا، عزت و ذلت در کربلا، زیارت عاشورا برنامه سلوک حسینی، عاشورا تبلور اتنخاب و ایمان، عاشورا حیات و ممات محمدی و جلوه‌هایی از اخلاق متعالی در نهضت حسینی برگزار می‌شود.

وی ضمن دعوت از تمام شاعران استان جهت حضور در این سوگواره گفت: علاقه مندان تا پایان ماه مبارک رمضان فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این کنگره واقع در یزد، بلوار پاکنژاد اداره کل تبلیغات اسلامی استان ارسال کنند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد افزود: مراسم اختتامیه این کنگره 25 شوال همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) برگزار و به نفرات برتر جوایزی به رسم یادبود ادهدا می‌شود.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha