جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
وحدت

حوزه/ داور بین المللی قرآن و اولین دوره مسابقات قرآن طلاب جهان اسلام خواستار ایجاد مجله چندزبانه قرائات و حفظ در حوزه شد و تاکید کرد: مسابقات طلاب نشان داد حوزه های شیعه منادی وحدت هستند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حمیدرضا ستوده نیا، داور اولین دوره مسابقات قرآن طلاب جهان اسلام گفت: این مسابقات پیام های متعددی دارد؛ اول اینکه حوزه علمیه شیعه به عنوان متولی این مسابقات از توان بالایی برخوردار است و می تواند توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی را مدیریت کند.

وی با اشاره به دومین پیام این مسابقات تصریح کرد: این مسابقات می تواند توهم باطلی را که در ذهن برخی از مسلمین مبنی بر اینکه شیعیان قادر به خواندن قرآن نیستند و قرآنی متفاوت و تحریف شده دارند را از بین ببرد.

ستوده نیا تاکید کرد: امروزه بر همه مسلمین جهان روشن شده که قاریان و حافظان شیعه از بهترین قراء و حافظان دنیای اسلام هستند و این مسئله در پرتو چنین برنامه های ایجاد شده است.

ستوده نیا با اشاره به سومین پیام اولین مسابقات قرآن طلاب جهان اسلام بیان کرد: حوزه علمیه شیعه منادی وحدت میان همه مسلمین است و بر خلاف تبلیغات ناورای دشمنان و رفتارهای ناصحیح برخی از افراطیون و برگزاری چنین مسابقاتی باعث خواهد شد تا وحدت مسلمین افزایش یابد.

داور بین المللی قرآن کریم با اشاره به سطح مسابقات نیز گفت: سطح این دوره از مسابقات که روز اول آن سپری شده تاکنون رضایتبخش بوده و منتظریم در نوبت های بهدی نیز شاهد قرائت و ارایه حفظ های بهتری نیز باشیم.

ستوده نیا با تاکید بر این که این مسابقات در مقایسه با سایر مسابقات بین المللی قرآن در کشورهای دیگر از سطح خوبی برخوردار است، اظهار کرد: در هر دو رشته قاریان و حافظان به ارایه خوب و قابل قبولی پرداختند.

وی تاکید کرد: یکی از بهترین فعالیت ها در داخل و خارج کشور برای ترویج انس با قرآن در بین مردم و حوزویان برپایی همایشات و مسابقات قرآن کریم است.

ستوده نیا بر لزوم برپایی کارگاه های آموزشی با موضوعات قرآنی تاکید کرد و افزود: پیشنهاد من این است که یک مجله وزین و تخصصی در حوزه قرائات قرآن و در حفظ توسط حوزه علمیه قم تاسیس و به چند زبان مطالب خو را منتشر کند

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha