پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 414156
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
جشن تلبس طلاب یزدی

حوزه / در محفل انس با قرآن کریم، با حضور نماینده ولی فقیه در استان یزد جمعی از طلاب معمم و از برگزیدگان مسابقه «طلبه موفق» تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، مراسم معنوی محفل انس با قرآن کریم با حضور آیت الله محمد رضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در مدرسه علمیه امام خمینی(ره)استان برگزار شد.

این مراسم ابتدا با تلاوت حدیث شریف کساء توسط کریمی طلبه جوان و مداح اهل بیت(ع) از مدرسه علمیه امام خمینی(ره) یزد آغاز و در ادامه حسینی نسب از طلاب و قاریان مدرسه علمیه شفیعیه یزد به تلاوت آیات روح بخش قرآن کریم پرداخت.

سپس با دست آیت الله محمد رضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد مراسم عمامه گذاری سه نفر از طلاب یزدی انجام گرفت.

 در ادامه مراسم حجت الاسلام قانع در مدح حضرت محمد (ص)و حضرت علی(ع)به مدیحه سرایی پرداخت و همچنین در قسمتی از مدرسه با در اختیار گذاشتن کلاس درس طلاب به کودکان آنان و اجرای برنامه های مذهبی توسط یکی از روحانیون ، کودکان به یادگیری آداب نماز، روزه، چگونگی رفتار مناسب با پدر و مادر و مسائل دیگر مورد نیاز کودکان مشغول شدند که در انتها با برگزاری مسابقه ای به هر نفر جایزه ای به رسم یادبود اهدا شد.

تجلیل از برگزیدگان مسابقه «طلبه موفق»

در این مراسم همچنین نفرات برتر مسابقه «طلبه موفق» در استان یزد معرفی شدند.

معاون تهذیب حوزه علمیه یزد گفت : مسابقه طلبه موفق در راستای سوالات و پرسش گریهای طلاب مبتدی در زمینه های اهداف تحصیلی، مدیریت تحصیلی ، مدیریت زمان و بسیاری از این گونه سوالات که برای طلاب بوجود می آمد اقدام به برگزاری این مسابقه در استان یزد کردیم.

حجت الاسلام رضا دهقانی نژاد با بیان اینکه در این دوره از مسابقه، با توجه به عدم امکان دعوت از کارشناسان و اساتید برجسته، تصمیم گرفته شد با تهیه فیلم هایی از کارشناسان، در مدت زمان های معین به صورت CD در اختیار طلاب قرار گیرد، افزود: آنها با مشاهده این فیلم ها، به پاسخ بسیاری از سؤالات خود در زمینه های مختلف دست یابند و هم با شرکت در مسابقه ، انگیزه بیشتری برای عملی کردن این مباحث مفید در زندگی خود داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مسابقه ویژه طلاب پایه اول بود ، اظهار داشت: طلاب یزدی در روز 19 فروردین ماه سال جاری به صورت همزمان با دیگر مدارس علمیه استان یزد به رقابت با یکدیگر پرداختند.

معاون تهذیب حوزه علمیه یزد عنوان کرد: این مسابقات در دو سال گذشته نیز در استان یزد اجرا شده و ان شاءالله با یاری خداوند متعال در سال های آینده نیز برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام دهقانی نژاد با بیان اینکه در این مسابقه بیش از 70 نفر از طلاب پایه اول استان شرکت کردند ، گفت: که از این تعداد 8 نفر به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند که عمده جوایز آنها کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به همراه خانوادهایشان می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha