سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مسجد

حوزه/ به همت ائمه جماعت مساجد شهرستان آذرشهر و با همکاری کانون های فرهنگی هنری این شهرستان، وحدت فرهنگی بین مساجد این شهرستان در طول سال ایجاد شده است.

حجت الاسلام محمد خرازی مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری ۱۴معصوم(ع) شهرستان آذرشهر، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» عنوان کرد: با آغاز به کار این کانون در مسجد امام خمینی(ره)، وحدت فرهنگی بین کانون ها و مساجد دیگر شهرستان آذرشهر ایجاد شده و برخی از برنامه های فرهنگی هنری در طول سال به صورت مشترک برگزار می شود.

وی افزود: این وحدت فرهنگی و اتحاد و همکاری به همت ائمه جماعت مساجد این شهرستان و کانون های فرهنگی هنری مساجد برقرار شده و در طول سال شاهد اجرای برنامه های متنوع در مساجد هستیم.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری ۱۴معصوم(ع) شهرستان آذرشهر در ادامه با تشریح فعالیت های این کانون، عنوان کرد: برنامه های متنوعی در مناسبت های ملی مذهبی در مسجد ۱۴معصوم(ع) برگزار می شود که برگزاری مراسم مولودی خوانی در میلاد ائمه(ع) و مراسم عزاداری در سالروز شهادت ائمه اطهار(ع) و برپایی ایستگاه های صلواتی در سطح شهر از جمله این برنامه هاست.

حجت الاسلام خرازی ادامه داد: در تمامی ایام محرم نیز مراسم عزاداری همراه با قرائت زیارت عاشورا برپا می شود، در ماه صفر پنج نفر از دانش آموزان المپیادی و نخبه این مسجد با همت هیئت امنای مسجد به مشهد مقدس اعزام شدند که یکی از خادمین حرم مطهر امام رضا(ع) که در این مسجد حضور پیدا کرده بود، با مشاهده این برنامه، ۴۴ نفر از افرادی که تاکنون به زیارت حضرت امام رضا(ع) مشرف نشده بودند، را با هزینه خود به مشهد مقدس اعزام کردند.

مدیر مسئول کانون مسجد۱۴ معصوم(ع) ادامه داد: همایش «زیر سایه خورشید» سال گذشته به مناسبت دهه کرامت، با حضور خادمین آستان قدس رضوی با حضور ۵ هزار نفر در این مسجد برگزار شد.

حجت الاسلام خرازی همچنین از تجهیز کتابخانه این مسجد خبر داد و عنوان کرد: کتابخانه مسجد در طول سال، دائر است که به زودی این کتابخانه با کتاب های جدید مجهز می شود.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالروز میلاد امام زمان(عج) خاطرنشان کرد: «جشن انتظار» جمعه شب ۲۲ اردیبهشت ماه با سخنرانی حجت الاسلام نورپور، امام جمعه آذرشهر و مداحی مداحان اهل بیت(ع) در مسجد امام خمینی(ره) آذرشهر برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha