دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام مجید یزدی

حوزه/ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم گفت: یکی از مهمترین مسئله در بحث پیشگیری از وقوع جرم، آگاهی از نوع جرم و پیشگیری به موقع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مجید یزدی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم به همراه جمعی از معاونان و مشاوران و کارشناسان ارشد مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، در دیدار با تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام گفت: در قوه قضاییه در تمامی استان ها معاونتی جهت پیشگیری از جرم به همراه معاونت فرهنگی در حال فعالیت است و عمده فعالیت این بخش جهت پیشگیری و جلوگیری از تشکیل پرونده های قضایی و بروز مشکلات مربوط می شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم افزود: بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی از موضوعات مهم است و ضرورت دارد نگاه جدی تری نسبت به این مسئله معطوف شود؛ چرا که مانع از بروز معضلات بزرگ تری در جامعه می شود.

 وی خاطر نشان کرد: درگذشته به دلایل مختلف به بحث پیشگیری و آسیب های اجتماعی توجهی نمی شد، ولی در زمان فعلی با برنامه ریزی هایی که در سطح کلان صورت گرفته، اقدام علمی و عملی درعرصه آسیب های اجتماعی توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در حال انجام است.

حجت الاسلام والمسلمین یزدی با بیان اینکه یکی از مهمترین مسئله در بحث پیشگیری، آگاهی از نوع جرم و پیشگیری به موقع است اظهار داشت: متأسفانه بعضی  افراد به جای پیشگیری از جرمی، به دلیل عدم آگاهی کار را بدتر می کنند و حتی برای جلو گیری از جرم و فساد، از روی ناآگاهی اقدام به قتل می کنند که باید با اقدامات فرهنگی از اینگونه اقدامات جلوگیری شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دادگستری استان قم با اشاره به عمده فعالیت این معاونت گفت: مباحث فرهنگی مورد نیاز، مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، مشاوره در حین طلاق برای مراجعین و همچنین فعالیت های قرآنی و معارفی برای کارمندان قوه قضاییه و برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان این نهاد از جمله فعالیت ها در این بخش است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha