چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
جلسه ستاد عالی چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان

حوزه/ امام جمعه موقت اصفهان گفت: کسانی که به اسلام ضربه می زنند، راه قرآن و عترت را از هم جدا کرده اند و پیدایش گروه هایی مانند داعش نیز نتیجه همین تفکر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، ظهر امروز  در جلسه ستاد عالی چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان، با بیان این که بخش قرآن در این نمایشگاه به خوبی تبیین شده است، اظهار داشت: عدد چهارده و چهاردهمین دوره این نمایشگاه، بهانه مناسبی است تا بخش عترت این نمایشگاه نیز بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به این که در سال های گذشته بخش عترت نیز به درستی به این نمایشگاه اضافه شد و عنوان نمایشگاه به قرآن و عترت تغییر یافت، افزود: کسانی که به اسلام ضربه می زنند، راه قرآن و عترت را از هم جدا کرده اند و پیدایش گروه هایی مانند داعش نیز نتیجه همین تفکر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، به برخی آیات قرآن در خصوص تمسک به ثقلین و توجه به قرآن و عترت در کنار یکدیگر اشاره کرد و گفت: روش شناساندن اهل بیت(ع) و ترویج آموزه های آنان بسیار مهم است و ما باید از طریق ابزارهای جدید، شخصیت و آموزه های ائمه اطهار را در سطح جامعه ترویج کنیم.

آیت الله مهدوی، تصریح کرد: دو سوم مسلمانان جهان، با قرآن آشنا هستند اما عترت را کنار گذاشته اند و متأسفانه شیعه هم گاه، ناخواسته از این مسأله غفلت کرده است. در حالی که قرآن کریم ما را مرتب به عترت، هدایت می کند و اهل بیت(ع) را طریقه اقوم می نامد.

وی ادامه داد: چهاردهمین دوره این نمایشگاه، فرصت مناسبی برای پیوند بیشتر با بخش عترت و شناخت بیشتر اهل بیت(ع) به ویژه برای نسل جوان است، چرا که جوانان امروز، افکار پراکنده ای دارند و دام های فراوانی پیش روی آن ها گسترده شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری  تصریح کرد: شرکت نمایشگاه اصفهان سال هاست امکانات، فضا و زمینه برگزاری نمایشگاه قرآن را فراهم کرده و  بقیه دستگاه های متولی و باید برای تقویت محتوای  نمایشگاه تلاش کنند. همچنین دانشگاهیان، حوزویان و صاحب نظران علوم قرآنی باید در این راه به کمک نمایشگاه اصفهان بیایند.

115 روز نمایشگاهی استان برای خادمان قرآن کریم

در ادامه، مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: خرسندیم که به لطف خداوند از سال 83 تاکنون، 13 دوره نمایشگاه قرآن را در شهر اصفهان برگزار کردیم و تعداد مشارکت کنندگان نمایشگاه از 50 نفر در سال 83 به 209 مشارکت کننده در سال 95 رسیده است.

رسول محققیان افزود: طی 13 سال گذشته، 115 روز میزبان دوستداران قرآن و اهل بیت(ع) بودیم و 115 روزِ نمایشگاهی، تلاوت قرآن و فعالیت های قرآنی در محل نمایشگاه اصفهان صورت گرفته که مایه برکت، خرسندی و توفیق ما است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha