پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
تصاویر/ کمیسیون های همایش بین‎المللی دکترین مهدویت

حوزه/ عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به ویژگی‌های عصر ظهور امنیت را در عصر ظهور نیازمند تشکیل حکومت مهدوی دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام یدالله حاجی‌زاده در کمیسیون پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی همایش دکترین مهدویت که در سالن سلمان فارسی مدرسه علمیه امام کاظم(ع) تشکیل شد، با ارائه مقاله «امنیت، دستاورد تشکیل حکومت جهانی امام مهدی(عج)» اظهار کرد: امنیت از نیازهای اولیه تمام انسان‌ها و جوامع است و مهم‌ترین راه دستیابی به امنیت تشکیل حکومت است که پیامبر هم در ابتدای کار چنین کرد.

وی با بیان اینکه در روایات مختلف ایجاد امنیت در عصر ظهور مورد اشاره قرار گرفته است اضافه کرد: حتی برخی روایات به امنیت در میان حیوانات اشاره کرده‌اند، اما به نظر نمی‌رسد که این روایات صحیح باشد زیرا این کار مصداق ظلم نیست.

عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به روایاتی که به امنیت جامعه بشری در عصر ظهور تاکید می‌کند، افزود: در مقابل در برخی روایات فراگیری ظلم در آستانه ظهور بسیار مورد اشاره قرار گرفته است.

وی تشکیل حکومت را ابزار مهم تامین امنیت در عصر ظهور دانست و اضافه کرد: سازوکار حضرت مهدی(عج) برای تامین امنیت در عصر ظهور در درجه اول تشکیل حکومت است.

حجت الاسلام حاجی‌زاده همچنین سازوکار دیگر ایجاد امنیت در عصر ظهور را استفاده حضرت مهدی(عج) از یاوران و کارگزاران صدیق و درست‌کار دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha