شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به ضرورت تقویت امور تربیتی در مساجد، گفت: لازم است حلقه‌های تربیتی مساجد در مساجد تشکیل شود تا از این طریق به تربیت دینی آینده سازان جامعه توجه جدی تر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در آیین عمامه گذاری جمعی از طلاب مدرسه علمیه باب‌الحوائج(ع) اهواز، با اشاره به تقویت امور تربیتی در مساجد، اظهارداشت: لازم است حلقه‌های تربیتی مساجد را بسیار جدی گرفت و با اهتمام کامل و در جهت جلب رضای خداوند متعال، کوشید تا به پیروزی و غایت نهایی رسید.

وی با بیان اینکه نباید اجازه داد اعمال انسان تنها صورت ظاهری به خود گیرد، گفت: اگر خدایی ناکرده این چنین شود، تهدید و آفتی بزرگ، جامعه را در برگرفته و کار فرهنگی را با مشکل مواجه می‌کند.

امام جمعه اهواز، با اعلام این مطلب که رهبر معظم انقلاب از فعالیت طلاب و روحانیون خوزستانی در زمینه فعالیت‌های فرهنگی در مساجد، اعلام رضایت دارند، تصریح کرد: به لطف پروردگار و تلاش‌های علما و طلاب حوزه‌های علمیه استان خوزستان، امور تربیتی-دینی در مساجد، پیشرفت چشمگیری داشته و این مهم مورد استقبال مسئولین کشور و به ویژه رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در ادامه گفت: لباس روحانیت، لباس سربازی برای امام زمان(عج) بوده و تا کسی صلاحیت آن را نداشته باشد، پوشیدن این لباس برایش جایز نخواهد بود.

آیت الله موسوی جزایری، در پایان اظهارداشت: افرادی که این لباس را بر تن می‌کنند باید در تمام زمینه‌ها از جمله رعایت تقوا، انجام امور فرهنگی و همچنین در زمینه‌های درسی و توانایی پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی، صلاحیت لازم را داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha