سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
 بوداییان افراطی در میانمار

حوزه/ با افزایش گسترده اسلام‌هراسی در میانمار، بالاترین مقام بودایی در این کشور، طی بیانیه‌ای یک گروه افراط‌گرای بودایی با نام «ماباتا» را ممنوع ساخت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از indianexpress، با افزایش گسترده اسلام‌هراسی در میانمار، بالاترین مقام بودایی در این کشور، طی بیانیه‌ای یک گروه افراط‌گرای بودایی با نام «ماباتا» را ممنوع ساخت. تنش‌ها و درگیری‌های ضداسلامی علیه مسلمانان روهینگیا، اخیرا به خشونت کشیده شده و گروه‌ها و تشکل‌هایی بودایی افراطی متعددی در این کشور تاسیس شده‌اند. این گروه‌ها موج گسترده‌ای از سرکوب را علیه اقلیت‌های مسلمان روهینگیا به راه انداخته‌اند.
در همین راستا روز گذشته کمیته «سانگه ماها»، بالاترین مقام بودایی در میانمار با ارسال نامه‌ای به وزارتخانه‌های دولت، یک گروه بودایی افراطی را ممنوع ساخت. 
سانگه افزود که تا پایان ماه جولای تمامی تابلوهای مربوط به این گروه باید از کشور برچیده شوند. این کمیته هشدار داد هر گونه تخلفی تحت هر دو قانون بودایی و مدنی مورد مجازات قرار خواهد گرفت. با این حال اوتاما، یکی از  راهبان بودایی گروه افراطی ماباتا در یانگون اعلام کرد که آن‌ها علی‌رغم این ممنوعیت هنوز به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند و قرار است آخر هفته نیز گردهمایی سالانه خود را برگزار کنند.
تحریم کمیته سنگه درحالی انجام می‌شود که چند هفته پیش نیز بدنام‌ترین راهب بودایی یعنی ویراتو در میانمار به مدت یک سال از انجام موعظه محروم شد.
«تروریسم بودایی» هر روزه در میانمار چهره خشن‌تر و بی‌رحمانه‌تری به خود گرفته و راهبان گروه‌های افراط‌گرا فراخوان‌های متعددی علیه اقلیت‌های مسلمان این کشور صادر کرده و اغلب در فضای مجازی مسلمانان را مورد حمله قرار می‌دهند.
بوداییان افراطی در میانمار نیز به مراسم مذهبی مختلف مسلمانان یورش برده و آن‌ها را برهم می‌زنند و اخیرا نیز 2 مدرسه اسلامی در این کشور را تعطیل کردند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha