پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ الازهر

حوزه/ الطیب گفت: گمان نمی کنم اقدامات تروریستی را بتوان به هیچ کدام از مذاهب اسلامی منسوب کرد، بلکه به نظر من برخی برداشت ها و تفاسیر نادرست و اشتباه از دین و نصوص دینی منجر به تکفیر و این جنایت ها می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، احمد الطیب شیخ الازهر که برای مشارکت در مراسم جنبش اصلاح دینی به آلمان سفر کرده، در گفتگو با تلویزیون آلمان حادثه تروریستی منچستر را تسلیت گفت و افزود: الازهر و اسلام و تمام ادیان و تمام صلح طلبان جهان این حادثه تروریستی را محکوم می کنند و ما بار دیگر تاکید می کنیم که تروریسم دین و وطن ندارد و همه را هدف قرار می دهد.

وی افزود: تروریست ها این روزها تمام افراد بی گناه را در سرتاسر جهان هدف قرار می دهند و الازهر در این زمینه تلاش زیادی برای نشر فرهنگ همزیستی و صلح و ترک افراطی گری و تررویسم و خشونت و تعصب انجام داده و ما از جهان می خواهیم همه در این راه تلاش کنند و برای نابودی بیماری واگیر دار تروریسم دست به دست هم بدهند.

شیخ الازهر در ادامه سخنان خود گفت من گمان نمی کنم اقدامات تروریستی را بتوان به هیچ کدام از مذاهب اسلامی منسوب کرد، بلکه به نظر من برخی برداشت ها و تفاسیر نادرست و اشتباه از دین و نصوص دینی منجر به تکفیر و این جنایت ها می شود.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha