جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بزرگداشت آیت الله علم الهدی-کاشان

حوزه/ علما هدایتگران جامعه اسلامی هستند و از دیانت مردم صیانت می کنند و حضور در مجالس بزرگداشت علما موجب تجدید تقویت روحیه معنوی در انسان می شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام مرتضی صادقی، در مراسم  هفتمین روز ارتحال آیت الله حاج سید رضا علم الهدی، در حسینه چهل تن کاشان، به نقش علما در رشد معنوی، دینی و اخلاقی جامعه اشاره کرد و گفت: علما هدایتگران جامعه اسلامی هستند و از دیانت مردم صیانت می کنند.

وی، به زهد، اخلاص، سجایای اخلاقی، علم، دانش و فضل  آیت الله علم الهدی اشاره کرد و افزود: حضور در مجلس بزرگداشت علما موجب تجدید تقویت روحیه معنوی در انسان می شود.

سخنران این مراسم، با اشاره به اینکه تواضع  و ادب آیت الله علم الهدی به او عزت بخشید، ادامه داد: ایشان همواره از سجایای اخلاقی مراجع معظم تقلید خصوصا از آیات عظام بروجردی، امام راحل و ... با عظمت یاد می کردند خود را وام دار علم، دانش و سجایای اخلاقی این بزرگان می دانستند.

وی، عزت و آبروی آیت الله علم الهدی را در پرتو زهد و نداشتن تکبر دانست و گفت: کسی که در برابر مردم تواضع داشته باشد، خداوند او را سربلند و آبرومند می کند .

حجت الاسلام صادقی، با بیان این که آیت الله علم الهدی زندگی زاهدانه و خالصانه ای داشت، ابراز داشت: رفتار ایشان به عنوان یک عالم دینی به گونه ای بود که انسان را از دشمنی به سوی خیرخواهی نسبت به دیگران دعوت می کرد.

وی، با اشاره به اینکه آیت الله علم الهدی گره گشای مشکلات مردم بود، اظهار کرد: این عالم ربانی همیشه لبخند شادی را بر چهره های غمگین دردمندان جامعه می نشاند.

حجت الاسلام صادقی، به سابقه مبارزاتی و ارتباط آیت الله علم الهدی با امام راحل اشاره کرد و گفت: این عالم وارسته علاوه بر این که در دوران مبارزات، در منابر مردم را با سیره اهل بیت(ع) و اندیشه های امام خمینی(ره) آشنا می کرد، در مبارزه با رژیم ستمشاهی در صف اول  قرار داشت.

برپایه این گزارش، در مراسم هفتمین روز ارتحال آیت الله علم الهدی علاوه بر  روحانیون، فضلا، طلاب، مسئولین و اقشار مختلف مردم کاشان ، آیت الله امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha