جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مصائبی

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی از آغاز طرح ضیافت الهی همزمان با ماه مبارک رمضان درآستان مطهرامامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد.

حجت الاسلام مصائبی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در تبریز، با تشریح برنامه های این اداره کل در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: ویژه برنامه ‌های مختلفی برای بهره‌ مندی عموم مردم از فضای معنوی ماه مبارک رمضان هر ساله به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی اجرا می شود که طرح «ضیافت الهی» یکی از این برنامه هاست .این برنامه در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان اجرا می شود.

وی افزود: طرح ضیافت الهی شامل برنامه های فرهنگی و معنوی ویژه روزه داران و زائران امامزادگان استان است که در قالب این طرح سخنرانی های مذهبی، جلسات تلاوت و ختم قرآن، برپایی نمازهای جماعت، ادعیه خوانی، جلسات احکام، تفسیر و ترتیل خوانی قرآن و نیز برپایی نمایشگاه های فرهنگی برگزار می شود.

حجت الاسلام مصائبی تاکید کرد: همچنین آیین ختم قرآن و ترتیل خوانی برادران و خواهران همه روزه در ماه مبارک رمضان در صحن آستان مقدس امامزادگان و مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار می شود که این برنامه به صورت مستقیم از سیمای سهند پخش می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی همچنین از آئین غبارروبی مساجد، امامزاده‌ها و اماکن مذهبی خبر داد و عنوان کرد: سرای آستان مطهر امامزادگان سیدمحمد کججانی کرجان، سیدحمزه تبریز، سیدایراهیم مراغه، سید اسماعیل میانه، سید جمال، سید عبداله و سیدمحمدآقا جلفا و امامزاده بزرگ سراب طی هفته جاری و همزمان با ماه مبارک رمضان غبارروبی می‌ شوند.

وی با بیان اینکه برگزاری این طرح در راستای تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان استان به قطب‌ های فرهنگی صورت می گیرد، تصریح کرد: باید با برنامه ‌های فرهنگی، معنوی و معرفتی در امامزادگان و مساجد، مردم را به مشارکت در اجرای فعالیت های مسجدی ترغیب کرده و با کمک این اماکن امن الهی به مقابله با آسیب های اجتماعی و فرهنگی رفت.باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی در امامزادگان در مناسبت‌های ملی و مذهبی بقاع متبرکه و امامزادگان را سر زنده و با نشاط نگهداری شوند.

حجت‌الاسلام مصائبی در ادامه با اشاره به نقش امامزادگان در ایران اسلامی تاکید کرد: امامزادگان در ایران اسلامی همچون ستارگانی اطراف دو شخصیت نورانی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) می‌ درخشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha