جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دنیا طلبی

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به این که زندگی دنیا به مثابه بازی کودکان در عالم کودکی است و همه آن بی اساس و بازی است، گفت: عده ای دنیا را خیلی جدی گرفته و با چنگ و دندان آن را حفظ می کنند و از این مسأله غافل هستند که دنیا فانی و از بین رفتنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان حجت الاسلام جعفر رحمانی استاد حوزه علمیه همدان، ظهر امروز بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان گفت: هدف از خلقت انسان، رسیدن او به افق های عالم هستی است نه اینکه مشغول کارهای لهو و لعب شود.

وی ادامه داد: عده ای چنان مشغول و سرگرم مسایل دینوی شده اند که از هدف اصلی خلقت جا مانده اند، برای مثال تا پاسی از شب مشغول تماشای تلویزیون شده و از فیض، سحر خود را محروم می کنند.

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به کلام حضرت آیت الله جوادی آملی درباره بیداری سحر گفت: ایشان می فرماید کسی که سحر از خواب بیدار می شود و در تنهایی با خداوند متعال راز و نیاز می کند زائر و میهمان خداوند متعال است.

حجت الاسلام رحمانی افزود: با توجه به زندگی افراد موفق همچون علمای ربانی جهان اسلام متوجه می شویم که آنها هیچ گاه از فیض سحر و مناجات در دل شب غافل نشده اند.

وی در ادامه با اشاره کلام آیت الله بهاری(ره) در مورد فیض نماز شب، ابراز داشت: آیت الله بهاری(ره) می فرماید سحر نوری است که هر روز به طرف آسمان می رود و قافله سالارش حضرت حجت بن حسن(عج) است.

این استاد حوزه با تاکیدبر ضرورت الگو گیری از علما و بزرگان، اظهار داشت: علما به فیض عظیم سحر و مناجات در دل شب پی برده بودند و اگر کسی از اهمیت مناجات در دل شب آگاه شود، هیچ وقت سحرگاه را از دست نخواهد داد.

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به این که زندگی دنیا به مثابه بازی کودکان در عالم کودکی است و همه آن بی اساس و بازی است، ابراز داشت: عده ای دنیا را خیلی جدی گرفته و با چنگ و دندان آن را حفظ می کنند و از این مسأله غافل هستند که دنیا فانی و از بین رفتنی است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha