پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام کاملی فر

حوزه/ کنترل هواهای نفسانی یکی از بزرگترین کارهایی است که هر فرد می تواند انجام دهد، چرا که کنترل نکردن آن، انسان را در پرتگاه سقوط و رو به زوال و نابودی قرار خواهد داد.

حجت الاسلام ابوالفضل کاملی ف در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در تبریز، با اشاره به با فضلیت ترین اعمال در ماه رمضان عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: با فضیلت ترین اعمال در نزد خداوند در ماه رمضان، ترک گناه است، برهمین اساس اولین قدم برای بهره مندی از فرصت های معنوی ماه رمضان، ترک گناه و طلب توبه و استغفار است.

وی با بیان این که در ماه مبارک رمضان تمرین می کنیم که گناه نکنیم و تحت فرمان خداوند قرار بگیریم و ترک گناه، شاه کلید ارتباط با خداوند است، افزود: گناه موجب نازل شدن بلا شده و نعمت ها را تغییر می دهد، دعا به شرطی قابل قبول است که انسان از گناه توبه کند.

این محقق حوزوی با اشاره به این که نیتی که در قلب انسان وجود دارد و می تواند فضلیت های ماه مبارک رمضان را درک کند، با  استفاده از گناه، کمرنگ می شود، ابراز داشت:  با یک نگاه اساسی به اعمال خود می توان تاثیرات ماه رمضان را در اخلاق، کردار، نظم و انضباط و در برخورد با دیگران مشاهده کرد.

حجت الاسلام کاملی فر همچنین با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه کنترل و مهار هواهای نفسانی است، گفت: کنترل هواهای نفسانی یکی از بزرگترین کارهایی است که هر فرد می تواند انجام دهد، چرا که کنترل نکردن آن، انسان را در پرتگاه سقوط  و رو به زوال و نابودی قرار خواهد داد.

وی، تقوا و پرهیزکاری را محصول ماه رمضان دانست و خاطرنشان کرد: خوشا به حال کسانی که با توشه و دستان پر از این ماه جدا می شوند در غیر این صورت از برکات این ماه غافل شده و متضرر خواهند شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha