شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شیخ الازهر

حوزه/ شیخ الازهر گفت: زیاده روی در نقد غیر عالمانه متون دینی بدون باعث ایجاد زمینه الحاد یا افراط گرایی در جامعه می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، احمد الطیب شیخ الازهر در گفتگویی تلویزیونی گفت: زیاده روی در نقد غیر عالمانه متون دینی بدون باعث ایجاد زمینه الحاد یا افراط گرایی در جامعه می شود و امروز می بینیم افرادی که آشنایی زیادی با متون و منابع دینی معقول و منقول ندارند، مدعی تجدد گرایی شده اند که سرنوشت آنها انحراف خواهد بود.

وی افزود: مدرسه ای که نسبت به متون و معارف خود جمود داشته باشد مدرسه ای ناقص و ناتوان است و در نهایت به افراط گرایی منجر می شود.

شیخ الازهر گفت: ما دائما در مورد خطر مدارس جامد و سکولار هشدار داده ایم و تنها مدرسه ای که در جهان اهل سنت، پویا و تجدد پذیر است مدرسه اسلام معتدل و الازهر می باشد که پیشگامان آن شیخ محمد عبده و شیخ حسن العطار هستند و ما امروز مدیون شیخ العطار هستیم؛ چراکه به اندازه کافی به بررسی افکار وی نپرداخته ایم.

احمد الطیب خاطرنشان کرد: مبارزه با متون دینی و اهانت به آن و دشنام دادن به متون و بزرگان گذشته توطئه ای قدیمی است که امروز بار دیگر شاهد آن هستیم و هدف از آن جدا ساختن دین از جریان زندگی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha