جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
​تدابیر امنیتی در مساجد و مراکز اسلامی در آمریکا تشدید می‌شوند

حوزه/ شورای روابط اسلامی آمریکایی در بیانیه‌ای در رابطه با حوادث اسلام‌هراسی در آمریکا به ویژه علیه زنان و دختران مسلمان هشدار داده و خواستار ارتقاء اقدامات امنیتی در مراکز اسلامی و مساجد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، اصلی‌ترین سازمان حقوق مدنی مسلمانان در آمریکا از مساجد و اجتماعات اسلامی خواست، در پی بالارفتن حملات ضداسلامی و نفرت محور در این کشور، در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و به ویژه عید فطر ، تدابیر امنیتی بیشتری به ویژه در رابطه با زنان و مسلمانان در پیش بگیرند.

نهاد عواد مدیر اجرایی ملی شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) در بیانیه‌ای اعلام کرد: به دلیل اینکه اخیرا حوادث نفرت محور علیه مسلمانان به ویژه زنان و دختران مسلمان افزایش یافته است، و موسسات مذهبی در ایالات متحده، کانادا و انگلستان هدف حملات متعددی قرار می‌گیرند، ما از اجتماعات محلی اسلامی می‌خواهیم در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و به ویژه روز عید فطر، تدابیر امنیتی بیشتری مدنظر قرار دهند.

عواد افزود: ما به مسئولین جوامع اسلامی توصیه می‌کنیم بلافاصله درخواست گشت‌های پلیس اضافه در رابطه با فعالیت‌های مربوط به ماه رمضان داشته باشند و افسران امنیتی که مجاز به حمل اسلحه باشند را برای حفاظت از نشست‌های پرجمعیت ماه رمضان و جشن‌های عید فطر استخدام کنند.

* مسلمانان آمریکا و سازمان‌های اسلامی امنیت را در نشست‌ها و مراسم ها حفظ کنند

از آنجایی که در این روزهای پایانی و به ویژه روز عید فطر، بسیاری از مساجد آمریکا نشست‌ها و مراسم متعددی برگزار می‌کنند، این شورا همچنین از مسلمانان آمریکا و سازمان‌های اسلامی خواسته احتیاطات امنیتی فوق برنامه را در هفته پیش رو در نظر داشته باشند.

دو روز پیش، در حمله تروریستی به مسجد پارک فینزبری در شمال لندن و هجوم یک خودرو به داخل نمازگزاران منجر به شهادت 1 تن و زخمی شدن 10 تن دیگر شد. شاهدان عینی گفته بودند که فرد مهاجم فریاد زده: «من می‌خواهم همه مسلمانان را بکشم...». سحرگاه روز قبل از این حادثه نیز یک دختر نوجوان 17 ساله مسلمان با نام نبرا حسنن در ایالت ویرجینیای شمالی که برای نماز صبح همراه دوستانش به سمت مسجد در حرکت بود، در مسیر ربوده شده و ساعاتی بعد پیکر او در حوالی شهر پیدا شد.

از ابتدای سال، شورای کایر خواستار تحقیقات پلیس در زمینه انگیزه های احتمالی ده ها حادثه دیگر شده که در آن‌ها مساجد متعددی در ایالات کلرادو، فلوریدا، اوهایو، آیووا، کنتاکی، جورجیا، آریزونا، ویرجینیا، نیوجرسی، نیویورک، مریلند، تگزاس، و چند ایالت دیگر هدف قرار داده شده‌اند.

یک گروه حقوق مدنی در واشنگتن اخیرا گزارشی منتشر کرده که نشان دهنده افزایش 57 درصدی حملات ضداسلامی در سال 2016 می‌باشد. این افزایش در اسلام‌هراسی با افزایش 44 درصدی جنایات ضدانسانی در دوره زمانی مشابه همراه بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha